“Ilgi gaidītas ziņas!” Liepājas mērs sajūsmā par “airBaltic” specreisiem vasarā no Rīgas uz Liepāju 52
“Ilgi gaidītas ziņas! Jūlijā un augustā būs specreisi lidojumam Rīga – Liepāja – Rīga! Šodien [22.aprīlī] sāksies pārdošana “airBaltic” avioreisu biļetēm no Rīgas uz Liepāju un no Liepājas uz Rīgu. Jūlijā un augustā tie kursēs 2 reizes nedēļā, salāgojot ar Liepājas lielāko vasaras pasākumu kalendāru. Viesiem būs iespēja atlidot uz un no “Tet Rally Latvia”, kā arī festivālu “Summer Sound”,” tā savā soctīkla profilā “Facebook” ierakstījis Liepājas pilsētas domes priekšēdētājs Gunārs Ansiņš.
Ansiņš komentāros vēl precizēja “airBaltic” lidojuma cenu: “Plānots, ka ekonomiskā biļete vienā virzienā maksās 39€, bet biznesa – 99€.”
Liepājas mēra Ansiņa ieraksts “Facebook” raisījis arī dažādus komentārus.
“Ja būtu reisi no Liepājas uz Prāgu, Dubinu, Londonu, Stonkolmu, Varšavu utt.- lidmašīnas būtu pilnas un visiem būtu laime. Tam Gausam maksā tik milzīgu algu, bet viņš nespēj izdarīt pat tādu sīkumiņu,” tā “Facebook” Ansiņa ierakstu komentē Karina.
“Ko man dod tā lidināšanās līdz Rīgai? Tikai papildus izmaksas! Ja varētu pa tiešo aizlidot uz kādu no lielākām Eiropas lidostām, un tad izvēlēties nākamos transporta veidus – lidmašīnu, vilcienu, tad varētu priecāties. Uz rallija rēķina nokārtota kārtējā māžošanās,” raksta Kristīne.
Aivita jautā: “Lūdzu pastāstiet, KĀPĒC Liepājas lidostā ir tāda neaktivitāte un kāpēc nav reisu citos maršrutos?! Un kāpēc reisi uz Rīgu un atpakaļ ir paredzēti tikai 2 vasaras mēnešos?”
“Ļoti labs bija reiss agri sestdienas rītā uz Rīgu un atpakaļ uz Liepāju vēlu svētdienas vakarā. Tā bija lieliska iespēja nedēļas nogalē aizlidot uz kādu no Eiropas pilsētām,” piebilst Baiba.
Tālis komentē: “Līdz šim nesapratu, kāpēc vispār ir jāuztur tāda Liepājas lidosta, ja nav regulāru pasažieru pārvadājumu. Reisam Liepāja – Rīga vajadzētu būt 2-3 reizes nedēļā cauru gadu. Kādreiz “briesmīgajos”okupācijas gados tas lidoja katru dienu, kad lidinājos turp un atpakaļ pat 2 reizes nedēļā. Studenta biļete maksāja vien 4 rubļus. Un tagad suciet mani par vatņiku vai sovjetu atraugu.”
Sigita saka: “Vajadzētu reisus pavasarī un rudenī, kad cilvēki visvairāk ceļo un netiek līdz Rīgas lidostai!”
“Jūlijā un augustā neskaitāmi daudz burvīgi muzikālie vasaras vakari Koncertdārzā “Pūt, vējiņi!”. Lai veiksmīgi lidojumi un skanīgi koncerti!” priecājas Vita.
“Gribu taisno reisu Liepāja-Stokholma! Un par saprātīgåm cenām! Utopija laikam…No Zviedrijas diezgan bieži ir ļoti lēti lidojumi uz siltām valstīm, bet tepat Liepāja-Rīga, izskatās, gandrīz tādas pašas cenas. Var mani arī saukt nezin kådos vārdos, bet.. es bērnībā dzīvoju pie pašas lidostas un dzelzceļa pārbrauktuves. Bija makten dzīva satiksme. Vilcieni traucās garām gan dienu, gan nakti, lidmašīnas lidoja tā, ka loga rūtis, likās, izkritīs. Cilvēku bija pilna lidosta! Un, kā nu ne! Tur vēl bija ēdnīca kopā ar kafejnīcu, un tur bija dabūjami tādi labumi, kas pat pilsētā nebija pieejami. Lidosta un viss ar to saistītais dzīvīgums ir pagaisis. Izmiris. Tiešām, kādēļ Liepājas lidosta nav aktīva?!!!!!!!! “Air Baltic” tādi līdzekļi izgrūzti..Un ne lētākajai aviokompānijai…” pauž viedokli Inese, komentējot Liepājas mēra ierakstu “Facebook”.
Mārtiņš komentē: “Principā skeptiski skatos uz šo. Ja būtu no Liepājas uz Dāniju, Zviedriju utt., tad ok. Liepāja-Rīga…kad lidoja senāk, vienu reizi izmantoju, Rīgā uz savienoto reisu gaidīju 5 stundas…īsti cool tas nav. Bet, ja lidotu piem., uz Stokholmu vai Kopenhāgenu, ideāli, aizlaist brīvdienās, kam darbam, būtu labs. Bet “Airbaltic” un Rīgas lidostai tas nepatiktu…Rīga…Ja tikai uz Rīgu vajag un pa Rīgu, izmaksas ir pārāk dārgas. 80 € avio biļete, pēc tam pa Rīgu arī jāpārvietojas, kā arī laiks lidostā kas pavadīts nav mazs (2 stundas iepriekš utt.). Plus, 99% ka lidojumi tiks dotēti (nodokļu maksātāju nauda), kas ir bēdīgi. Visas sabiedriskā transporta nozares tiek dotētas, kas liecina par: a) nemākulīgu vadību, b) lobēts kāda cita bizness, c) abi divi kopā. P.s. Neesmu pesimists.”
Savukārt Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” presei paziņoja šo pirmdien, 22.aprīlī, ka tā nodrošinās pop-up lidojumus no Rīgas uz Liepāju gan 2024. gada Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma Latvijā “Tet Rally Latvia”, gan mūzikas festivāla “Summer Sound” norises laikā.
Reisi paredzēti no 11. jūlija līdz 22. jūlijam un no 1. augusta līdz 5. augustam, veicot lidojumus divas reizes nedēļā (uz Liepāju ceturtdienās un sestdienās, bet uz Rīgu pirmdienās un piektdienās). Vienvirziena biļešu cenas ekonomiskajā un biznesa klasē ir noteiktas attiecīgi 39 EUR un 99 EUR. Ekonomiskajā klasē būs tikai viens papildu pārdošanas līmenis. Biļetes pieejamas vietnē www.airbaltic.com.
“airBaltic” prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norādīja: “Par lidojumu atsākšanu uz Liepāju mēs diskutējam jau kopš pandēmijas, un zinām, ka pieprasījums ir, jo daudzi cilvēki vēlas regulāri ceļot starp galvaspilsētu un Latvijas trešo lielāko pilsētu darba, mācību, kultūras un izklaides nolūkos. Esam gandarīti izmantot mūsu jauno pop-up lidojumu konceptu, lai nodrošinātu netraucētu ceļošanu uz šīs vasaras lielākajiem pasākumiem – ralliju un mūzikas festivālu, tādējādi nodrošinot tīkla efektivitāti un uzlabojot savienojamību ar Rīgu un arī citām valstīm.”
“Turklāt “airBaltic” ar Liepāju ir cieša saistība, jo šeit atrodas airBaltic Pilotu Akadēmijas bāze, tehniskais angārs un birojs. Mēs ar nepacietību gaidām iespēju ieviest vairāk pop-up lidojumu visa gada garumā – gan uz lieliem pasākumiem, gan jauniem un aizraujošiem galamērķiem,” piebilda Gauss.
Kā ziņots iepriekš, “airBaltic” veiks arī pop-up lidojumus no Rīgas uz Ostravu Čehijā Latvijas vīriešu hokeja izlases spēļu laikā 2024. gada pasaules čempionātā hokejā. Lidojumus paredzēts veikt 11., 13., 17., 20. un 22. maijā. Biļetes vēl ir iespējams iegādāties. Plānots, ka lidojumi starp Rīgu un Liepāju ilgs 45 minūtes, paziņoja uzņēmums.
Lidojumi tiks veikti ar Airbus A220-300 lidmašīnu, kas šobrīd ir vienas no efektīvākajām komerciālajām lidmašīnām pasaulē. A220-300 nodrošina izcilu lidojuma pieredzi ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi un vairāk vietas rokas bagāžai. Tā uzrāda labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un nodrošina ērtības gan pasažieriem, gan apkalpei.
“airBaltic” nodrošina lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas, piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā.