Ikdienā internetu Latvijā lieto gandrīz 1,4 miljoni iedzīvotāju 0
Vidēji 88% jeb 1 miljons 376 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2018. gada pavasarī šajā vecuma grupā, liecina jaunākie “Kantar Latvia Digital” pētījuma rezultāti.
Vidēji 84% jeb 1 miljons 309 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā internetu lieto regulāri – katru dienu, un regulāro interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 4 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2018. gada pavasara periodu.
Regulāro interneta lietotāju īpatsvars visvairāk ir pieaudzis 50 līdz 74 gadus vecu iedzīvotāju vidū, kā arī citās pilsētās ārpus Rīgas un citas tautības iedzīvotāju vidū.
Internetu katru dienu 2019. gada pavasarī lietojuši 66% iedzīvotāju vecuma grupā no 50 līdz 74 gadiem, kas ir par 9 procentpunktiem vairāk nekā 2018. gada pavasara periodā.
Savukārt citās pilsētās ārpus Rīgas 89% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem lieto internetu vismaz reizi dienā, kas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2018. gada pavasarī, un šajā vecuma grupā regulāri internetu lieto 83% citas tautības iedzīvotāju, kas ir par 6% procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā gada šajā pašā laika periodā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Pētījuma rezultāti rāda, ka ikdienas interneta lietošanas palielināšanās izskaidrojama ar interneta lietošanas patēriņa pieaugumu viedtālruņos, to plašo funkciju iespēju izmantošanu un mobilā interneta pieejamības palielināšanos mājsaimniecībās.”
Par pētījumu
Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē.
Pētījumu kompānija “Kantar” interneta patēriņa paradumu pētījumu “Kantar Latvia Digital, Pavasaris 2019” veica laika periodā no 2019. gada 8. februāra līdz 2019. gada 11. aprīlim.
Visā Latvijā tika aptaujāti 2042 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).
Par “Kantar”
“Kantar” Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei.
Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai.
Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.