Kupolveidīgs videonams ES Padomes ēkā Briselē, kurā 360 grādu leņķī vērojami panorāmas videoattēli iepazīstina ar Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Kupolveidīgs videonams ES Padomes ēkā Briselē, kurā 360 grādu leņķī vērojami panorāmas videoattēli iepazīstina ar Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Foto – Ina Strazdiņa

Igauņu “jurta” Briselē 0

Eiropas Savienības Padomes ēkā Briselē, kur ikdienā sanāksmēs tiekas dalībvalstu diplomāti un samitos dalībvalstu līderi, oficiāli atklāts kupolveidīgs videonams, kurā 360 grādu leņķī vērojami panorāmas videoattēli iepazīstina ar Eiropas Savienības dalībvalstīm, arī ar Latviju, Lietuvu un Igauniju.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Objektu ar nosaukumu “Vienotība” ir izveidojuši Igaunijas tehnoloģiju eksperti, un tas ir radīts par godu Igaunijas prezidentūrai Eiropas Savienībā. Tā ir sākusies 1. jūlijā un ilgs līdz pat gada nogalei. Kupols ikdienā kalpos kā atpūtas telpa, kur apsēsties un baudīt videoprojekcijas no visas Eiropas. Taču vienlaikus tas būs kā atgādinājums tam, ka Igaunija savas prezidentūras laikā vēlas izcelt jaunākās tehnoloģijas un digitālās iespējas.

Kupola atklāšanā piedalījās viens no pasaulē pazīstamās, Igaunijā radītās kompānijas “TransferWise” dibinātājiem un tās izpilddirektors Tāvets Hinrikuss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko šis videokupols vēsta par Igaunijas prezidentūru Eiropas Savienībā?

Tāvets Hinrikuss: Šis videokupola nams rāda, kā, liekot lietā tehnoloģijas, pasauli var padarīt mazāku. Igaunija, būdama maza valsts, to ļoti cenšas parādīt citiem, ja atceramies, piemēram, “Skype”, kas ir radīts Igaunijā, ļauj mums sazināties, lai kurā pasaules malā mēs arī būtu. Un tagad šis kupols parāda, kā jūs, atrodoties kādā punktā uz šīs zemes, varat sajusties tā, it kā būtu pilnīgi kur citur. Un tas viss, pateicoties šīm nepārspējamām video un skaņas tehnoloģijām.

Kur, jūsuprāt, slēpjas igauņu talants būt tik “digitāliem”?

Manuprāt, tas slēpjas cilvēku attieksmē. Kad Igaunija 1991. gadā atguva neatkarību, mums nekā nebija. Valsts bija jāatjauno no nulles punkta. Igaunijas cilvēkiem piemita “Jā, es varu!” attieksme, un viņi nebaidījās radīt to, kas tobrīd vēl neeksistēja. Mēs to visu sakopojām un uzlikām, tā sacīt, uz pilnīgi baltas papīra lapas. Tagad Igaunija ir pirmā ne tikai Eiropā, bet arī pasaulē, piemēram, “startup” kompāniju skaita ziņā uz vienu iedzīvotāju. Panākumi rada panākumus, jo cilvēki redz, ka tas ir iespējams. Mums ir vairākas pasaulē pazīstamas kompānijas, un, redzot to veiksmi, cilvēki aizraujas, un seko nākamās. “Skype” ir radīts Igaunijā, tagad arī mana kompānija “TransferWise”, un ir vēl vairāki globāli spēlētāji tehnoloģiju pasaulē. Tā ir kā sniega bumba, kas, ja reiz sāk velties, ir grūti apturama.

Vai šo igauņu sniega bumbu ir iespējams ievelt arī citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kuras joprojām ir stipri konservatīvas jaunāko tehnoloģiju ziņā?

Esmu pārliecināts, ka šī sniega bumba tiešām var velties jebkur. Taču tā vispirms ir jāiekustina, un tas ir pats grūtākais, īpaši vecās Eiropas valstīs, kur cilvēki arvien domā par ilgtermiņa nodarbinātību – desmit, piecpadsmit, divdesmit gadu uz priekšu. Radīt un pārveidot darba vietas ir ļoti grūti, un tas viss stājas ceļā uzņēmējdarbībai. Ir jāmaina attieksme, tā jāfokusē uz īstermiņa rezultātiem un izmaiņām.

Reklāma
Reklāma

Kā šobrīd klājas jūsu paša kompānijai? Kā zināms, “TransferWise” jo­projām ir starptautiski pazīstama “startup” kompānija, kas ir radījusi efektīvu veidu, kā starptautiski nosūtīt un saņemt naudu, izvairoties no banku augstajām procentu maksām.

Mums klājas izcili. Mūsu komandā tagad ir 700 cilvēku. Katru mēnesi mēs pārvietojam naudas summas aptuveni miljardu britu mārciņu vērtībā. Šogad mēs sākām pelnīt un tagad ļoti nopietni domājam, kā turpināt augt un tiešām aptvert visu pasauli. Esam īpaši nolēmuši fokusēties uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Un kopumā domājam, kā tuvākajos gados kļūt vēl sekmīgākiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.