Igaunija.
Igaunija.
Foto; Postimees Grupp/Scanpix/LETA

Igaunijas valdība nolemj izsludināt iepirkumu četru hibrīdvilcienu iegādei 0

Igaunijas valdība ceturtdien nolēma izsludināt četru hibrīdvilcienu publisko iepirkumu valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora “Eesti Liinirongid”, kas strādā ar zīmolu “Elron”, vajadzībam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Iepirkumā būs paredzēta iespēja iegādāties arī divus elektrovilcienus.

“Šī iespēja attiecas uz to, kad un kā uz Hāpsalu atnāks dzelzceļš,” preses konferencē pēc valdības sēdes sacīja ekonomikas un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss. Sliktā sliežu ceļu stāvokļa dēļ pasažieru vilcienu satiksme ar Hāpsalu tika pārtraukta 1995.gadā un sliedes tika demontētas, taču tagad dzelzceļa satiksmi ar šo kūrortpilsētu iecerēts atjaunot.

CITI ŠOBRĪD LASA
Āss arī teica, ka jauno vilcienu iegādei Igaunija plāno izmantot līdzekļus, ko tā iegūst par oglekļa dioksīda izmešu kvotu pārdošanu.

“Elron” vadītāja Merike Saksa iepriekš izteikusies, ka jaunie vilcieni varētu sākt kursēt pēc diviem vai trim gadiem.

Pēdējo piecu gadu laikā vilcienu pasažieru skaits Igaunijā pieaudzis vairāk nekā par trešdaļu. Vilcieni nereti ir pārpildīti, tāpēc nepieciešami jauni vilcienu sastāvi. Četri jaunie hibrīdvilcieni ļautu veikt papildu reisus noslogotākajos maršrutos uz Tartu, Narvu un Vīlandi.

Hibrīdvilcieni darbosies gan ar dīzeļdegvielu, gan elektroenerģiju, tāpēc to uzturēšanas izmaksas būs mazākas.

Elron” pašlaik ir 20 dīzeļvilcieni un 18 elektriskie vilcieni.

Par pašreizējo vilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju 2010.gadā tika izraudzīta Šveices kompānija “Stadler Bussnang”. Jaunie vilcieni pakāpeniski tika nodoti ekspluatācijā, sākot no 2013.gada otrās puses. Elektrisko vilcienu iegādes izmaksas sasniedza 80 miljonus eiro, no kuriem 85% sedza Eiropas Savienības Kohēzijas fondu finansējums, bet dīzeļvilcieni izmaksāja 96 miljonus eiro.

2018.gadā “Elron” pārvadāja 7,6 miljonus pasažieru, kas bija par 4% vairāk nekā 2017.gadā, bet ieņēmumi par biļetēm pieauga par 21%, sasniedzot 16 miljonus eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.