Igaunija plāno ieviest digitālo nodokli 0
Igaunijas asociācija sūdzas, ka pašmāju kompānijas nodokļos samaksā 4,5 reizes vairāk nekā globālie mediju milži.
Igaunijas Mediju uzņēmumu asociācija (MUA) norāda, ka valstī nepieciešams pēc iespējas ātrāk ieviest digitālo nodokli, un tas būtu – līdz 2021. gadam, vēsta resurss news.err.ee.
MUA vadītājs Marts Raudsārs sacīja, ka priekšlikuma mērķis ir panākt vienlīdzīgu attieksmi pret tirgus dalībniekiem, jo šobrīd igauņu mediju kompānijas nodokļos maksā 4,5 reizes vairāk nekā starptautiskie interneta giganti.
“Šī situācija ir negodīga ne tikai attiecībā pret Igaunijas plašsaziņas līdzekļu uzņēmumiem, bet arī pret Igaunijas valsti, kas katru gadu zaudē miljoniem eiro nodokļu naudas,” sacīja Raudsārs.
“Vienlīdzīgas attieksmes ieviešana būtu nepieciešama gan plašsaziņas līdzekļu uzņēmumiem, gan Igaunijas valstij pie pirmās iespējas – respektīvi, līdz 2021. gadam, nevis pēc trim gadiem vai pat tālākā nākotnē,” viņš uzsvēra.
Nav garantijas, ka tiks ieviesta regula
Attiecībā uz apgalvojumiem par to, ka Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) izstrādā vispārēju regulu par digitālajiem nodokļiem, kas varētu stāties spēkā triju gadu laikā, pēc Raudsāra vārdiem, nav garantijas, ka, ņemot vērā pašreizējo spriedzi starptautiskajā ekonomikā, tiks panākta vienprātība.
“Nav arī garantijas, ka gadījumā, ja OECD piedzīvos neveiksmi, Eiropas Savienība ātri sasniegs punktu, ieviešot noteikumus par digitālajiem nodokļiem, kā tā ir solījusi darīt. Šādā situācijā septiņas ES dalībvalstis ir noteikušas vai gatavojas ieviest atsevišķu nacionālo digitālo nodokli, kas balstās uz Eiropas Komisijas izstrādātajiem risinājumiem. Nodoklis jau ir ieviests Francijā, kur prezidents [Emanuels] Makrons sācis cīņu ar interneta milžiem, vēloties aizsargāt vietējo tirgu un ražotājus,” klāstīja Raudsārs.
Digitālo nodokļa ieviešanas izskatīšana notiek Lielbritānijā, Austrijā, Itālijā un Čehijas Republikā. Slovēnijā tiek izstrādāts attiecīgs likumprojekts, viņš informēja.
Aicina nekavēties
Šādā situācijā arī Igaunijai nav jēgas kavēties, uzskata MUA šefs.
“Mēs nebūtu vienīgie Eiropas Savienībā, un mēs to nedarītu, balstoties uz pašu izstrādātu modeli, bet gan varētu paļauties uz Eiropas Savienībā jau izveidotu ietvaru, kas nav pieņemts Īrijas un Skandināvijas valstu iebildumu dēļ. Atcerēsimies, ka vairāki digitālie giganti savu biznesu Eiropas Savienībā ir reģistrējuši Īrijā, savukārt Skandināvijas valstis iestājas, piemēram, par “Spotify” interesēm,” sacīja Raudsārs.
Viņš sacīja, ka Igaunijas Mediju uzņēmumu asociācija ir iesniegusi Finanšu ministrijā priekšlikumu ieviest trīs līdz piecu procentu nodokli pirms 2021. gada valsts budžeta pieņemšanas.
Laikraksts “Postimees” nesen ziņoja, ka valdība neplāno ieviest digitālo nodokli un līdz šim par to nav notikušas diskusijas parlamenta Finanšu komitejā.
Avots: news.err.ee