Igaunijas arhitektu grupas “Plus” Pērnavas jaunās stacijas projekts “Water strider” (“Ūdensmērītājs”) uzvarēja skiču konkursā. Stacijas ēka ir kā aptuveni 200 metru ar varu apjumta caurule, kas atrodas virs sliedēm un balstās uz “ūdensmērītāja” kājām.
Igaunijas arhitektu grupas “Plus” Pērnavas jaunās stacijas projekts “Water strider” (“Ūdensmērītājs”) uzvarēja skiču konkursā. Stacijas ēka ir kā aptuveni 200 metru ar varu apjumta caurule, kas atrodas virs sliedēm un balstās uz “ūdensmērītāja” kājām.
Publicitātes vizualizācija

K. Kaljuste arī atklāj Igaunijas Ekonomikas ministrijas pretargumentus. Proti, apgabala pašvaldības piedāvājumā trases būvniecība maksā par 10 miljoniem eiro vairāk nekā plānotāju piedāvājums, bet dzelzceļa uzturēšanas izmaksas būtu par sešiem miljoniem eiro dārgākas. Turklāt apriņķa piedāvājumā trase stiepjoties tuvu “NATURA 2000” teritorijai, kur pirms desmit gadiem esot bijusi melnā stārķa ligzda. Tieši par melno stārķi visvairāk ironizē gan apgabala pašvaldībā, gan arī vietējie. “Plānotāji vēlas būvēt jaunu dzelzceļu purvā, kur noņemts vairākus metrus dziļš kūdras slānis. Ja apstiprinās plānotāju piedāvāto projektu, tad sūdzēsim šo izvēli tiesā,” piebilst K. Kaljuste. 6


Viņš atgādina, ka Somijā, būvējot ātrgaitas dzelzceļu Helsinki–Lahti, projektētāji purvus apgājuši. K. Kaljuste vērš uzmanību, ka novada pašvaldība un vietējie cilvēki “Rail Baltica” būvniecību cauri apriņķim atbalsta tāpēc, ka “šis dzelzceļš dos jaunas iespējas, tostarp uzņēmējiem, iedzīvotājiem un tūristiem”. K. Kaljuste vērš uzmanību, ka Harju novads jau projektēšanas laikā izveidoja jaunu rezervātu, ko dzelzceļa trase nu apliec.

Reklāma
Reklāma

Pērnavas domē gandarījums

7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Pērnavas vicemērs Romeks Kosenkraniuss gandrīz visas mūsu sarunas laikā smaida. “Mēs priecājamies, ka Pērnavā apstāsies ātrgaitas vilciens. Cilvēki varēs Tallinā nokļūt 45, bet Rīgā vienā stundā un 20 minūtēs. Patlaban šie braucieni prasa vairākas reizes ilgāku laiku. Tallinieši varētu pirkt Pērnavā īpašumu, strādāt Tallinā, kur maksā labākas algas. Un arī Rīgā. “Rail Baltica” ir mūsu iespēja. Pērnava būs dzīva nākamajos 20 gados,” tā R. Kosenkraniuss.

Viņš stāsta, ka trases pirmajā projektā dzelzceļa trase bija izveidota 20 km attālumā no pilsētas. Pašvaldība un iedzīvotāju iniciatīvas grupas panāca projekta izmaiņas (arī Latvijā jau tuvākajā nākotnē sāks veidot iniciatīvas grupas. – U. G.).

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunās stacijas skiču projekts jau gatavs, konkursā ar projektu “Ūdensmērītājs” uzvarēja Igaunijas arhitektu birojs “Pluss” (latviešu apvienība “SAALS” ar projektu “Briedis” saņēma trešo godalgu).

Zemes īpašuma jautājumi Pērnavas domei nerūp. Viss trases šķērsojums stiepjas pa valstij piederošu īpašumu, valsts šo zemi iznomās Igaunijas dzelzceļam uz 50 gadiem.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.