Foto – LETA/AFP

Ievērojami pieaugs izdevumi reklāmai mobilajos telefonos 0

Tēriņi reklāmai mobilajos telefonos šogad pasaulēs pieaugs par 62% un ASV apsteigs Japānu šajā reklāmas tirgus segmentā, liecina pētījumu kompānijas “eMarketer” sagatavotais ziņojums.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

“eMarketer” norādīja, ka 2012.gadā reklāmai mobilajos telefonos visā pasaulē tiks iztērēti 6.43 miljardi ASV dolāru (3,7 miljardi latu), vislielāko pieaugumu piedzīvojot ASV tirgū, kur, salīdzinot ar pagājušo gadu, šāda reklāmas veida tēriņi palielināsies par 97% līdz 2,3 miljardiem dolāru (1,3 miljardiem latu).

“Japānā reklamēšana mobilajos telefonos ir sasniegusi lielāku briedumu, kas nozīmē, ka pieaugums ir krietni mazāks nekā Ziemeļamerikas tirgos,” teikts pētījumu kompānijas paziņojumā, norādot, ka “eMarketer” aplēses liecina, ka reklāmas mobilajos telefonos tēriņi Japānā šogad pieaugs par 27,7% līdz 1,74 miljardiem ASV dolāru (990 miljoniem latu) pretstatā 35,4% pieaugumam pērn.

CITI ŠOBRĪD LASA

Reklāmas mobilajos telefonos pieauguma apmēri krietni atpaliek no reklamēšanās internetā, jo arvien vairāk cilvēku internetu izmanto savos viedtālruņos un citās mobilajās ierīcēs.

“eMarketer” norādīja, ka reklāma mobilajos telefonos “ir aizraujoša, strauji augoša kategorija”, tomēr tai pērn tika atvēlēts vien nepilns procents no kopējiem pasaulē reklāmai izdotajiem līdzekļiem. Pētījumu kompānija norāda, ka paies vēl ilgs laiks līdz šis reklamēšanās kanāls veidos konkurenci tādiem pasaulē izplatītiem reklāmas ceļiem kā televīzija, drukātā reklāma un reklāma internetā.

Pētījumā noskaidrots, ka visvairāk reklāmai mobilajos telefonos tērē Āzijas-Klusā okeāna reģionā (2,56 miljardus ASV dolāru jeb 1,5 miljardus latu), kam seko Ziemeļamerika (2,4 miljardus dolāru jeb 1,4 miljardus latu) un Rietumeiropa (1,3 miljardus dolāru jeb 740 miljonus latu).

Citā pētījumā, kura rezultāti arī tika publiskoti trešdien, “eMarketer” noskaidroja, ka izdevumi reklāmai internetā šogad pieaugs par 21% līdz 107,3 miljardiem ASV dolāru (61 miljardam latu).

Noskaidrot, ka katrs piektais no pasaulē reklāmai iztērētajiem dolāriem tiek atvēlēts reklāmai internetā.

Tiešsaistes reklāmu tirgus vislielākais joprojām ir ASV, kur šogad tiks iztērēti 39,5 miljardi dolāru (22,5 miljardi latu), kam seko Japāna ar 9,6 miljardus dolāru (5,5 miljardus latu) un Ķīna ar 7,36 miljardus dolāru (4,2 miljardus latu) lieliem izdevumiem reklāmai internetā.

Kompānijas aplēses liecina, ka kopumā reklāmai plašsaziņas līdzekļos visā pasaulē šogad tiks iztērēti 505 miljardi ASV dolāru (287 miljardi latu).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.