Foto – Shutterstock

Iespēja ietaupīt, vairāk informācijas. Kā internets mainījis iepirkšanās paradumus 0

Internets ir mainījis teju jebkuru mūsu dzīves jomu, tai skaitā tas ir būtiski ietekmējis iepirkšanās paradumus. Latvijas nacionālais e‑dienests “Inbox.lv” apkopojis jaunos spēles noteikumus, kas lieti var noderēt gan uzņēmējiem, gan patērētājiem.

Reklāma
Reklāma

Pircēji ir kļuvuši informētāki

“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

Jau ieejot veikalā, mūsdienu vidējais pircējs ir krietni vairāk sagatavojies, izpētot gana daudz materiālu internetā. Situāciju vairs nenosaka veikala pārdēvēja spēja pārliecināt, bet daudz svarīgāka ir informācija, tostarp atsauksmes, kas par produktu vai pakalpojumu pieejamas globālajā tīmeklī.

78% “Inbox Polls” aptaujas dalībnieku atklāj, ka par jauniem produktiem un pakalpojumiem visērtāk uzzināt internetā nekā televīzijā, drukātajos medijos vai radio.

Svarīga iespēja ietaupīt

CITI ŠOBRĪD LASA

Iespēja ietaupīt vienmēr būs aktuāla. Vairāk nekā 40% “Inbox Polls” aptaujāto norāda, ka internetā īpašu uzmanību viņi pievērš tieši akciju piedāvājumu reklāmām.

To, ka izdevīgāki darījumi ir aktuāli, apstiprina arī starptautiskās kompānijas “Invesp” pētījums, kur 80% aptaujāto pircēju uzsver, ka preces iegādi vēl vairāk veicinātu bezmaksas piegāde.

Internetā iegādājas teju jebko

Lai arī tradicionāli tiešsaistes pirkumu spicē ir apģērbs, elektronikās preces, mediji (grāmatas, DVD, CD utt.), tomēr tendences liecina, ka mainās arī plaša patēriņa un mājsaimniecības preču iegādes principi.

“Price Waterhouse Coopers” globālais patērētāju ieradumu pētījums “Total Retail Survey” ar vairāk nekā 19 tūkstošiem dalībnieku parāda, ka pērn vairāk nekā 60% respondentu vismaz daļu pārtikas, kosmētikas un ar veselību saistītos produktus, kā arī sporta ekipējumu iegādājušies tiešsaistē.

Reklāma internetā kā informācijas avots

Ņemot vērā patērētāja vēlmi izzināt produktu pirms pirkuma, mainās veids, kā uztver reklāmu internetā. Nereti tā kļūst par noderīgu informācijas avotu, kas ļauj vieglāk orientēties piedāvājumu klāstā.

“Inbox Polls” aptauja liecina, ka vairāk nekā trešā daļa jeb 36% respondentu, atbildot uz jautājumu, par kurām precēm informāciju ērtāk uzzināt internetā nekā televīzijā, drukātajos medijos vai radio, minēja tūrisma pakalpojumus, apģērbu un aksesuārus un elektronikas preces, tostarp datorus, mobilos tālruņus un televizorus.

Turklāt aptaujātie norādīja, ka visērtākais interneta reklāmas veids, kā uzzināt par produktiem un pakalpojumiem, ir e-pasta sūtījumi (25%), cenu salīdzināšanas katalogi, piemēram, salidzini.lv, kurpirkt.lv (24%), dažāda veida reklāmkarogi (21%) un raksti par preci vai produktu (20%).

Reklāma
Reklāma

“Inbox Polls” aptauja veikta 2014.gadā, interneta vidē izvaicājot 1340 respondentu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.