Iesniedz prasību pret “Biļešu paradīzi” par pārkāpumiem Dziesmu svētku biļešu tirdzniecībā 0
Latvijas Nacionālais kultūras centrs (LNKC), atbildot uz Dziesmu un deju svētku biļešu tirgotāja “Biļešu paradīze” apņemšanos neatgriezt apmeklētājiem interneta veikala lietošanas maksas piemērošanu Dziesmu un deju svētku biļešu tirdzniecībā un ignorētajiem aicinājumiem labprātīgi atdot nepamatoti iekasētos līdzekļus, iesniedzis prasības pieteikumu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā, LA.lv uzzināja LNKC.
Tiesa par LNKC iesniegto prasības pieteikumu šā gada 4. oktobrī pieņēmusi lēmumu ierosināt lietu par parāda piedziņu.
LNKC atgādina, ka “Biļešu paradīze” papildmaksu no svētku apmeklētājiem par biļešu iegādi iekasējusi, neievērojot LNKC un BP savstarpējā līguma noteikumus.
“LNKC vairākkārt aicināja BP sniegt patiesu informāciju par visiem pasākumu biļešu tirdzniecības ieņēmumiem, tajā skaitā norādot no biļešu pircējiem internetā saņemto interneta veikala izmantošanas maksu, un iesniegt faktiskiem ieņēmumiem atbilstošu noslēguma atskaiti, kurā norādīti visi biļešu tirdzniecības ieņēmumi, kā arī atmaksāt LNKC naudu, kas iegūta prettiesiski saņemot no pircējiem samaksu par interneta veikala lietošanu,” komentē LNKC direktore Signe Pujāte.
Tiesas ceļā piedzītie, prettiesiski iekasētie līdzekļi pēc atbilstošu pieteikumu saņemšanas tiks atdoti svētku apmeklētājiem, kas biļetes iegādājās BP interneta veikalā. Summu, par kuras atgriešanu pieteikumi netiks saņemti, LNKC plāno ieguldīt nākamo Dziesmu un deju svētku organizēšanā.
Biļešu tirdzniecība uz vasarā gaidāmo Dziesmu un deju svētku maksas pasākumiem sākās 3.martā, kad tika saņemtas daudzas biļešu pircēju sūdzības par biļešu pirkšanas procesu “Biļešu paradīzes” portālā un novērojumi par nepilnībām, arī papildu komisijas nauda par interneta veikala lietošanu.
Lietas būtība
Svētku rīkotājs nekavējoties sastādīja aktu par biļešu tirgotāja rīcību, pirkumiem internetā, piemērojot interneta veikala lietošanas maksu, kā arī aizsūtīja vēstuli ar prasību skaidrot pirkšanas procesa nepilnības un trūkumus.
Strīda risināšanai tika rīkotas abu pušu tikšanās, kurās vienošanās par strīda priekšmetu netika panākta. Saskaņā ar “Biļešu paradīzes” datu bāzē atrodamajiem datiem, internetā tika pārdoti 33 % no visām XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI Deju svētku biļetēm.