Foto – LETA

Ierosina kopīgi lemt par sabiedriskā transporta maršrutiem
 0

Saeimas Tautsaimniecības komisija šodien lemj par labojumiem Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, arī par sabiedriskā transporta organizēšanu vietējos un reģionālajos maršrutos.

Reklāma
Reklāma

 

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

“Latvijas Avīzē” jau esam stāstījuši par satiksmes ministra Anrija Matīsa un Satiksmes ministrijas (SM) ieceri centralizēt šos pakalpojumus, nododot visu maršrutu plānošanu ministrijas pakļautības iestādei – Autotransporta direkcijai (ATD), kas jau plāno, uzrauga un piešķir naudu sabiedriskā transporta nozarei.

Runājot par vietējiem reģionālajiem maršrutiem (tā saucamie lauku maršruti) – situācijas noskaidrošanai uz vietām, iedzīvotāju un pašvaldību viedokļu apkopošanai ministrija rosina veidot Sabiedriskā transporta padomi ar padomdevēja tiesībām. Pašvaldības un plānošanas reģioni, baidoties, ka viņu ieteikumus, kā nereti tas noticis agrāk, neņems vērā, iesaka citu risinājumu, kuru Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) vakar iesniedza Tautsaimniecības komisijai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī LPS iesaka veidot Sabiedriskā transporta padomi, tomēr tajā iekļaujami pieci satiksmes ministra nozīmēti valsts pārstāvji un pieci reģionu pārstāvji (no katra pa vienam). Šai padomei būtu lemšanas, nevis padomdevēja tiesības. Proti, tā lemtu ne tikai par reģionu transportu, redzot visu spēles laukumu, bet arī par starppilsētu pasažieru pārvadājumiem un pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu.

SM piedāvā visu plānošanu, lemšanu un naudas dalīšanu nodot ATD, bet LPS piedāvājums ir balstīts uz paritātes principu starp valsti un reģioniem. LPS piedāvājums no valsts budžeta neprasa papildu izdevumus.

“Valsts kopš 2009. gada sabiedriskajam transportam naudu piešķir pēc pārpalikuma principa un nevar nodrošināt likumā noteiktos divus reisus dienā lauku teritorijās. Mēs rosinām situāciju beidzot mainīt, kā arī padomes vajadzībām veidot datu bāzi ar informāciju par pārvadātāju izmaksām, peļņu un citiem pārvadājumu plānošanā vajadzīgiem rādītājiem. Bet Autotransporta direkciju mēs redzam kā izpildvaru un sekretariātu,” teic LPS padomnieks Aino Salmiņš.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.