Ieplānoju doties uz koncertu, bet tas atcelts. Ko tagad darīt ar iegādātajām biļetēm? 0
Ārkārtējās situācijas izsludināšana 2020. gada pavasarī atnesa lielas pārmaiņas mūsu ikdienā, raksta portāls lvportals.lv.
Viena no šīm pārmaiņām bija kultūras pasākumu atcelšana vai “iesaldēšana” uz nenoteiktu laiku. Tomēr daudzi kultūras mīļotāji bija jau laikus iegādājušies biļetes.
Kultūras dzīvei lēnām atgriežoties ierastajās sliedēs, arvien aktuāls ir jautājums, ko darīt ar šīm biļetēm – prasīt naudas atmaksu vai gaidīt, kad pasākums tiks pārcelts?
Sarunā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktori Ievu Baldiņu skaidro:
• Kāda ir pašreizējā prakse valstī attiecībā uz kultūras pasākumu biļetēm, kuras tika iegādātas pirms ārkārtējās situācijas izziņošanas?
• Vai par pārcelto pasākumu norises laiku jāinteresējas skatītājiem, vai tas ir organizatora pienākums?
• Kādos gadījumos patērētājs ir tiesīgs prasīt atdot par biļetēm izdoto naudu?
• Kādos gadījumos var palīdzēt PTAC? Kā pareizi vērsties PATC, lai saņemtu palīdzību?
• Vai laika posmā no ārkārtējās situācijas sākuma līdz vasaras beigām ir saņemti daudzi patērētāju iesniegumi par tiesību pārkāpumiem attiecībā uz kultūras pasākumiem un biļešu tirgošanu?
• Kāda ir PTAC kompetence un iespējas ietekmēt pasākumu norisi vai atcelšanu?
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir valsts pārvaldes iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, kas īsteno patērētāju tiesību un interešu aizsardzību. Patērētāju tiesības aizsargā Patērētāju tiesību aizsardzības likums.