Iemesls “Liepājas autobusu parka” reisu atcelšanai saistīts ar neraksturīgi augstu šoferu saslimšanu 63

“Liepājas autobusu parks” (LAP) ir saskāries ar neraksturīgi augstu autobusu vadītāju saslimšanu – dažādās struktūrvienībās līdz pat 30% no tajās nodarbināto autobusu vadītāju skaita, aģentūrai LETA pavēstīja LAP pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Šāds saslimušo autobusu vadītāju skaits ievērojami pārsniedz normu, kas aptuveni ir 7-10% robežās. Šobrīd ar iekšējo resursu reorganizāciju nav iespējams izpildīt visus reisu, norāda kompānijas pārstāvji.

LAP pārstāve Linda Vīksne-Irbīte aģentūrai LETA apstiprināja, ka LAP ir saņēmis pieprasījumu no Autotransporta direkcijas (ATD) ar prasību iesniegt rīcības plānu, un kompānija šodienas laikā sniegs atbildi. Plašākus komentārus LAP varēs sniegt tikai pēc plāna iesniegšanas ATD.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt LAP valdes priekšsēdētāja Anna Valtere norāda, ka LAP ir gandarīts par ATD gatavību iesaistīties pārvadājumu nozares jautājumu konstruktīvā risināšanā, pieprasot rīcības plānu no LAP, vienlaikus viņa uzsvēra, ka LAP jau kopš šī gada 9.augusta vairākkārtīgi ir iesniedzis priekšlikums situācijas risināšanai, taču direkcija izvairījusies no tikšanās un pārrunām.

Valtere arī atzīmē, ka patlaban “ar nepārdomāto pieeju ilgtermiņa un pagaidu līgumu slēgšanā reģionāliem pārvadājumiem ATD ir panākusi situāciju, kas kropļo pasažieru pārvadājumu tirgu”, piebilstot, ka ir daži pārvadātāji, kam nākas sniegt pakalpojumu ilgtermiņā par tirgus situācijai absolūti neatbilstīgu cenu, kas ignorē inflāciju, degvielas cenas un algu paaugstināšanos.

Atšķirībā no Igaunijas, kur pakalpojumu cenu indeksācija tiek veikta četras reizes gadā, Latvijā tā tiek veikta reizi četros gados, vienlaikus pagaidu līgumiem ATD šobrīd piekrīt ar paaugstinātām likmēm, tādējādi radot nevienlīdzīgus apstākļus tirgū, uzsver Valtere.

Kompānijas valdes priekšsēdētāja norāda, ka LAP šogad izpildījis 99,86% reisu. Runāt par rīcības plāniem, klaji ignorējot nozares problēmas, par kuru risināšanu atbildīga ATD, pēc viņas domām, ir nepieņemami.

LAP aicina ATD risināt nozarei kritiskos jautājumus kopā ar nozares spēlētājiem un izvairīties veltīt visu uzmanību īslaicīgiem izaicinājumiem, kurus LAP gadījumā, pārvadātājs vienmēr ir novērsis un novērš arī šobrīd, sacīja Valtere.

Jau ziņots, ka saistībā ar atceltajiem autobusu reisiem Pierīgā Autotransporta direkcija no AS “Liepājas autobusu parks” ir pieprasījusi paskaidrojumus un rīcības plānu.

Tāpat ATD plāno aprēķināt soda sankcijas par šo mēnesi, kurā līdz šim LAP nav apkalpojis jau 270 reisus.

Tāpat ziņots, ka saistībā ar autobusu šoferu trūkumu piektdien, 18.augustā, LAP atcēla 44 autobusu reisus, sestdien – 29 autobusu reisus, svētdien – 21 reisu, bet pirmdien – 33 reisus.

Reklāma
Reklāma

“Liepājas autobusu parka” apgrozījums pagājušajā gadā bija 17,839 miljoni eiro, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 190 731 eiro.

Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu “Liepājas autobusu parka” darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA “LAP1R”, kas, pēc “Firmas.lv” datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.