IeM kategoriski noraida “Tele2” pārmetumus par it kā negodprātīgu rīcību iepirkuma procedūrā 0
Iekšlietu ministrija (IeM) kategoriski noraida uzņēmuma “Tele2” publiski izteiktos pārmetumus par mobilo sakaru operatora iepirkuma procedūras it kā negodprātīgu īstenošanu, aģentūru LETA informēja IeM.
IeM iestāžu – Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta – interese ir mobilo sakaru pakalpojuma pēc iespējas plašāka un nepārtraukta pieejamība, tāpēc, izvēloties mobilo sakaru turpmāko nodrošinātāju, kā galvenais kritērijs tika izvirzīts nevis lētākais, bet saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, norāda IeM.
“Mēs nevaram riskēt ar valsts drošību un iedzīvotāju dzīvībām, kā galveno izvirzot tikai zemākās cenas kritēriju. Cena ir tikai viens no vērtēšanas kritērijiem, un papildus tai tika vērtēta arī tīkla infrastruktūras kvalitāte. Mobilo sakaru un datu pārraides pakalpojuma pieejamība ir ļoti būtiska iekšlietu nozares operatīvajiem dienestiem, kuri darbojas ne tikai lielajās pilsētās, bet arī lauku teritorijās un pierobežā,” norāda IeM valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.
Konkursa gaitā veikti grozījumi konkursa nolikumā un “Tele2” vairāk nav iesniedzis oficiālas pārsūdzības par iepirkuma komisijas grozīto vērtēšanas kārtību, tostarp, par to, ka tiks vērtēts operatoru bāzes staciju skaits.
Kā norāda IeM, taisnībai neatbilst arī “Tele2” publiski izplatītais apgalvojums, ka konkursa procedūrā pretendentiem bija iespēja uzzināt konkurentu finanšu piedāvājumu un pēc tam rediģēt savu piedāvājumu.
Ņemot vērā, ka iepirkums organizēts kā konkurss ar sarunām, tad pēc pretendentu piedāvājumu atvēršanas tika rīkotas sarunas ar visiem pretendentiem ar mērķi saņemt labāku finanšu piedāvājumu, taču ne sarunās iepirkuma procedūras laikā, ne pēc konkursa noslēguma nevienam no trijiem pretendentiem netika atklātas cita pretendenta piedāvātās pakalpojumu cenas. apgalvo IeM.
Pēc IeM Informācijas centra aprēķiniem, noslēdzot līgumu ar pretendentu, kas uzvarējis šajā konkursā, maksa par mobilo sakaru pakalpojumiem nepārsniegs līdzšinējās izmaksas.
Konkursa laikā “Tele 2” pārsūdzēja piedāvājumu vērtēšanas procedūru, tā kā uzskatīja to par izteikti labvēlīgāku vienam operatoram, tai skaitā apšaubīja kritērija “Tīkla infrastruktūras kvalitāte” vērtējuma nepieciešamību un piešķiramo punktu skaitu. Pēc “Tele2” sūdzības piešķiramo punktu skaits tika ievērojami samazināts.
Ņemot vērā, ka “Tele 2” pēc veiktajiem grozījumiem konkursa nolikumā neuzturēja savu iesniegumu, Iepirkumu uzraudzības birojs “Tele 2” iesniegumu daļā par kritērija “Tīkla infrastruktūras kvalitāte” vērtēšanu atstāja bez izskatīšanas. Citi pretendenti par šo iepirkuma procedūru sūdzības neiesniedza, tostarp arī “Tele2” nepārsūdzēja iepirkuma komisijas jau pēc grozījumiem noteikto vērtēšanas kārtību, informēja IeM.
Jau ziņots, ka mobilo sakaru operators “Tele2” Administratīvajā rajona tiesā pārsūdzēs Iepirkumu uzraudzības biroja komisijas lēmumu par IeM mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumu, aģentūrai LETA pastāstīja “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.