Iegulda teju pusmiljonu “Rīgas Melnā balzama” apjomu audzēšanā 0
Baltijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs un viens no lielākajiem eksportētājiem AS “Latvijas balzams” (LB) piektdien atklāja modernizēto “Rīgas Melnā balzama” produktu ražošanas līniju, kurā ieguldīti 440 000 eiro, informē uzņēmumā.
Pateicoties investīcijai, uzņēmums varēs palielināt ražošanas un eksporta apjomu, kā arī celt produktivitāti, gadā ieekonomējot ap 20 000 eiro. Patlaban vietējā un eksporta tirgus vajadzībām LB gadā vidēji saražo ap 1,4 miljoniem litru “Rīgas Melnā balzama” līnijas dzērienu, kas tiek eksportēti uz vairāk nekā 25 pasaules valstīm.
“Ražošana ar augstu pievienoto vērtību, kā tas ir “Latvijas balzama” gadījumā ir tas, uz ko Latvijas uzņēmumiem un ražotājiem ir jātiecas. Tāpēc ir patiess prieks, ka viens no mūsu valsts lielākajiem eksportētājiem turpina ieguldīt attīstībā, panākot vēl efektīvāku un produktīvāku darbu,” līnijas atklāšanā norādīja ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš atzinis, ka “Rīgas Melnais balzams” un tā līnijas produkti ir uzņēmuma eksporta mugurkauls – tie kopā veido ap 30% no “Latvijas balzama” tiešā eksporta apjoma (izņemot Baltijas valstis).
Uzņēmuma apkopotā informācija liecina, ka AS “Latvijas balzams” attīstībā un produktu portfeļa pilnveidē kopš 2000. gada kopumā investēti 36 miljoni eiro.
Āboltiņš-Āboliņš minējis, ka šogad plānots sākt aktīvāku balzama eksportu uz vairākiem tirgiem, tostarp ASV, Ķīnu un Lielbritāniju, kā arī audzēt pārdošanas apjomus Krievijā un Latvijas beznodokļu tirdzniecības jeb tax free zonā.
“Rīgas Melnā balzama” produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā augusi par 13% jeb 879 000 eiro, salīdzinot ar 2012.gadu, un sasniegusi 7,4 miljonus eiro. Pašmāju tirgū sasniegts 13% pieaugums, bet eksportā pārdošanā pret 2012.gadu sasniegts pat 14% kāpums. Pērn tiešā eksporta tirgos balzama grupas dzērienu realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedzis 2,3 miljonus eiro.
“Rīgas Melnais balzams” ir viena no vecākajām dzērienu tirdzniecības markām Eiropā, kas savus pirmsākumus rod tālajā 1752. gadā. Pašreizējā dzēriena receptūra saglabāta nemainīga kopš 1950. gada, kad tā tika atjaunota, pateicoties uzņēmuma leģendārajai tehnoloģei Maigai Podračniecei.