Iedzīvotāji no VID var atgūt naudu 4
No šā gada 1. marta Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāks pieņemt gada ienākumu deklarācijas. Daļai nodokļu maksātāju tās jāiesniedz obligāti, savukārt pārējie var to darīt brīvprātīgi, lai saņemtu atpakaļ daļu naudas par attaisnotajiem izdevumiem vai nodokļu pārmaksu.
Ja pērn ir bijuši izdevumi par savu vai savā apgādībā esošu personu izglītību, saņemtajiem medicīniskajiem pakalpojumiem vai citi attaisnotie maksājumi, iesniedzot savu gada ienākumu deklarāciju daļu no samaksātās naudas summas var saņemt atpakaļ, norāda VID.
Atmaksu par attaisnotajiem izdevumiem var saņemt, ja iedzīvotājs ir strādājis un maksājis iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Tāpat nodokļu maksātājiem, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju, ir tiesības saņemt naudu, ja, piemēram, nav piemēroti atvieglojumi par apgādībā esošajām personām. Tiesības uz nodokļu atvieglojumu ir no brīža, kad persona ir veikusi ierakstu savā elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā. Tā kā ieraksts jāveic pašam nodokļu maksātājam, nereti tas nav izdarīts. Nodokļu atvieglojumus par pagājušu periodu iespējams saņemt triju gadu laikā. Ziņas par periodu, kurā pienācās nodokļu atlaides, bet tās netika pieprasītas, ir jānorāda ienākumu deklarācijā par attiecīgo gadu. Šī nodokļos pārmaksātā summa tiks atmaksāta saskaņā ar ienākumu deklarāciju.
Nodokļu atmaksa tiek arī veikta, ja taksācijas gada laikā nav piemērots viss noteiktais gada neapliekamais minimums.
Gada ienākuma deklarāciju šogad varēs iesniegt gan elektroniski, gan papīra formātā.