Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par “Rīgas namu pārvaldnieku”, tikmēr uzņēmumā uzskata, ka iemesls tam ir palielināts sūdzību kanālu skaits 44
Šogad pieaudzis sūdzību skaits par “Rīgas namu pārvaldnieka” (RNP) darbu, šāda informācija ceturtdien tika sniegta Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas sēdē.
2022.gadā no janvāra līdz septembrim mēnesī tika saņemtas 20 – 79 sūdzības, bet šogad šajā laika periodā to skaits audzis līdz 86 – 131 sūdzībām mēnesī. Visvairāk iedzīvotāji sūdzas par tehniskajiem un apsaimniekošanas darbiem.
Kā deputātiem skaidroja jaunieceltais uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš, viens no iemesliem, kādēļ pieaudzis sūdzību skaits, esot tas, ka palielināts kanālu skaits, cauru kuriem sūdzības tiek pieņemtas, piemēram, sūdzības var izteikt arī viņam personīgi un tās esot iekļautas kopējā sūdzību skaitā.
Turklāt daļa sūdzību neesot tieši saistīta ar RNP pakalpojumu kvalitāti, bet gan, piemēram, jautājumi par to, kā nomaksāt pieaugošos kredīta maksājumus par mājas renovāciju, ja maksājumi pieauguši par 80 eiro, bet pensija palielinājusies par 20 eiro.
Ozoliņš uzsvēra, ka sūdzības tiek izvērtētas un aicināja arī deputātus, ja viņi komunicē ar iedzīvotājiem, neturēt informāciju pie sevis, bet informēt RNP, ar ko iedzīvotāji nav apmierināti.
Kā ziņots, šodien Rīgas domes Mājokļu un vides komitejā vērtēja SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) gaidāmās izmaiņas pārvaldīšanas maksā.
RNP no nākamā gada plāno paaugstināt maksu par ēku pārvaldīšanu. Individuāli aprēķinot pārvaldīšanas maksas, 71,4% dzīvokļu īpašnieku – pārsvarā lielajās mājās – pārvaldīšanas maksa pieaugs vidēji par 8 centiem par kvadrātmetru, 21,9% dzīvokļu īpašnieku – pārsvarā vidēja izmēra ēkās – pārvaldīšanas maksa pieaugs vidēji par 10 centiem par kvadrātmetru, bet 4,3% dzīvokļu īpašnieku – neliela izmēra ēkās – maksa pieaugs vidēji par 21 centu par kvadrātmetru. 2,4% dzīvokļu īpašnieku pārvaldīšanas maksa paliks nemainīga vai samazināsies.
Izmaiņas pārvaldīšanas maksā esot saistāmas galvenokārt ar būtiski pieaugušām darbaspēka izmaksām, apstākli, ka ir jaunas, valsts noteiktas pārvaldīšanas darbības energoefektivitātes jomā, kas saistošas visiem pārvaldniekiem, kā arī saistībā ar izmaksu pieaugumu būvniecībā. Pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai esot nepieciešama arī darbinieku kvalifikācijas paaugstināšana.