
Iecavā gatavojas “Rail Baltica” dzelzceļa pamattrases būvdarbu uzsākšanai 0
Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail”, piesaistot vairākus vietējos uzņēmumus, ir uzsācis būvlaukuma iekārtošanu Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā, lai vēlāk varētu uzsākt pamattrases būvniecību, informēja projekta nacionālais ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” (“EDzL”).
Šī vieta kļūs par vienu no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā, norādīja “EDzL”. 16 hektāru teritorijā jau notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu uzsākšanas vietu.
Ir pabeigta pagaidu būvlaukuma teritorijas iežogošana aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra virzienā uz Vārpām (Baldoni), aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”.
Būvlaukumā norit būvtehnikas un pagaidu biroja moduļu piegādes. Kopumā pagaidu birojs tiks iekārtots no 16 moduļiem. Vietējais Bauskas uzņēmums SIA “Kvēle” izbūvējusi elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukuma vajadzībām, savukārt moduļu nomu un to uzstādīšanu nodrošina AS “Ramirent Baltic” Rīgas filiāle.
“EDzL” norādīja, ka tiek meklēta arī nesprāgusi munīcija, meklēšana notiek 16 hektāru platībā, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Darbu īsteno augsti kvalificēti speciālisti, izmantojot modernas tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi skenēt augsni un identificēt iespējamās vēsturiskās munīcijas atliekas. Darbi norit sistemātiski, sadalot teritoriju kvadrantos, lai veiktu rūpīgu pārbaudi metru pa metram.
Pēc būvlaukuma nožogošanas, konteineru uzstādīšanas, pagaidu biroja labiekārtošanas un munīcijas meklēšanas darbu pabeigšanas izbūvēs pagaidu piekļuves ceļu, kā arī veiks esošo ēku demontāžu, ko īstenos ceļu būves uzņēmums “Binders”. Šie darbi plānoti aprīlī.