Iebraucot bedrē, apgāžas uz sāniem. Apdrošinātājs atklāj līdz šim lielākās izmaksātās atlīdzības apmēru 0
Apdrošināšanas sabiedrības “Ergo” apkopotie dati liecina, ka šī gada ziemas sezonā būtiski pieaudzis KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits par automašīnu bojājumiem, kas gūti pēc iebraukšanas bedrēs.
Aptuveni puse jeb 50% no pieteiktajiem KASKO apdrošināšanas gadījumiem ir notikuši Rīgas pilsētā un tās apkārtnē.
“Ergo” dati liecina, ka katru gadu par 15-20% pieaug vidēji izmaksāto atlīdzību apmērs par automašīnu bojājumiem, kas gūti pēc iebraukšanas bedrēs vai mēģinot izvairīties no iebraukšanas tajās.
Ritvars Heniņš, “Ergo” riska parakstīšanas un produktu attīstības departamenta direktors skaidro – lai gan sākusies auto ceļu remontdarbu sezona un bedres tiek “lāpītas”, autovadītājiem joprojām jābūt uzmanīgiem uz ceļa, jo darbi nenorisinās tik ātri, kā autovadītājiem gribētos.
Turklāt līdz ar pāreju uz vasaras sezonas riepām, iebraucot bedrē, bojājumi var būt vēl lielāki. Tieši bedru radītie bojājumi automašīnām ir viens no šosezon visbiežāk pieteiktajiem KASKO apdrošināšanas negadījumu iemesliem.
Turklāt šogad bedru radītie bojājumi ir daudz lielāki, nekā tas bija novērots pērn, līdz ar to audzis ne tikai pieteikumu skaits, bet arī vidējais atlīdzības apmērs, atzīmē R. Heniņš.
Vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs ir 400 eiro, neskaitot tādus gadījumus, kad automašīnu bojājumi bijuši tik lieli, ka automašīnu pat nācies norakstīt un izmaksāt klientam atlīdzību apdrošinājuma summas apmērā, kas sasniedz jau vairākus tūkstošus eiro.
“Galvenokārt izmaksāto atlīdzību summas palielināšanos ietekmē ceļu seguma kvalitātes pasliktināšanās, kā rezultātā bojājumi automašīnām ir daudz lielāki, kā arī fakts, ka riepu, disku, rezerves daļu un autoservisu pakalpojumu cenas arī ir pieaugušas.”
Nereti ir gadījumi, kad auto ir radīti lielāki bojājumi, piemēram, ja auto pēc iebraukšanas bedrē ir apgāzies vai sadūries ar citu šķērsli. Tādos gadījumos atlīdzība ir daudz lielāka.
“Vienlaikus jāatzīmē, ka atlīdzību apmēra pieaugumu veicinājušas arī 2016. gadā veiktās izmaiņas normatīvajos aktos, kas nosaka, ka uz auto vienas ass jābūt vienādām riepām pēc izmēra, pielietojuma, protektora zīmējuma un ražotāja.”
Proti, apdrošinātājam nereti atlīdzība jāizmaksā par abām vienas ass riepām, nevis tikai vienu – bojāto, ja nav iespējams atrast līdzvērtīgu riepu.
Tāpat, nevar izslēgt, ka automašīnai jau pirms negadījuma ir bijušas kādas tehniskas ritošās daļas nepilnības, kā rezultātā bojājumu apmērs pēc iebraukšanas bedrē ir lielāks.
Viņš piebilsts, ka gadījumā, kad bedre netiek savlaicīgi pamanīta, piemēram, ja tiek lietots mobilais tālrunis, vadot automašīnu, vai arī uzmanība tiek veltīta citām blakus lietām, kā rezultātā ātrums, ar ko tiek iebraukts bedrē, ir daudz lielāks nekā savlaicīgi piebremzējot pirms tās, un tas ir iemesls daudz lielākiem auto bojājumiem