Horens Stalbe: Kā gan varam būt pārliecināti, ka cilvēks, kurš iznomā elektroskrejriteni, zina ceļu satiksmes noteikumus? 23
Zelta vidusceļš vienmēr ir kaut kur pa vidu, norāda multimākslinieks Horens Stalbe, TV24 raidījumā “Preses klubs” spriežot par iniciatīvu, kurai tiek vākti paraksti, aizliegt nomas elektroskrejriteņus Latvijā. Visvienkāršākais, protams, būtu tos aizliegt, viņš skaidro, līdzīgi, kā tas ir Parīzē un citās lielās pilsētās.
No vienas puses, tas ir ļoti ērts pārvietošanās veids, viņš uzsver, taču, no otras puses, tas nav pieņemami, ka ar elektroskrejriteņiem var braukt jebkur un bez jebkādiem ierobežojumiem – pa veloceliņu, ietvi vai pat brauktuves malu.
Otrs aspekts, ko viņš piemin, ir velo joslu izveides mērķis. Vai tad ideja nebija vairāk mīt pedāļus un pievērsties veselīgam dzīvesveidam, viņš jautā, norādot, ka elektriskie skūteri, ar kuriem brauc cilvēki, šo mērķi sasniegt nepalīdz.
Par piemēru viņš min ASV – varbūt mums vajag ieviest autovadītāju apliecību no 16 gadu vecuma, lai šie cilvēki zinātu, kā notiek transportlīdzekļu kustība.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par nomas elektroskrejriteņu aizliegšanu Latvijā.
Kā iniciatīvas pārstāve norādīta Dace Tillere. Viņa aicina “atjaunot drošību uz ietvēm un ielās”, aizliedzot Latvijā nomas elektroskrejriteņus.
Tillere skaidro, ka šāds aizliegums neattiektos uz elektroskrejriteņiem kopumā. Proti, personas, kuru īpašumā ir šie braucamrīki, varēs turpināt tos lietot, gan uzņemoties pilnu atbildību par elektrisko transportlīdzekli un savām braukšanas prasmēm, ievērojot valstī noteiktos ceļu satiksmes noteikumus.
Iniciatīva vērsta uz patlaban esošajiem kontroles un soda mehānismiem, kas Tilleres ieskatā “acīmredzami nedarbojas un nemotivē ievērot ceļu satiksmes noteikumus”.