H&M veikalu tīkla ienākšana Latvijā visvairāk ietekmēs mazos apģērbu veikalus 0
Zviedru apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas “Hennes&Mauritz” (H&M) veikalu tīkla ienākšana Latvijā visvairāk skars mazos veikalus jeb tos, kas netirgo zīmolu apģērbus, ceturtdien diskusijā par H&M veikalu tīkla ienākšanas radītajām sekām žurnālistiem norādīja Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.
“H&M ienākšana Latvijā visvairāk skars tos veikalus, kas nav zīmolu veikali, bet tirgo apģērbu H&M pārstāvētajai auditorijai,” sacīja Danusēvičs un piebilda, ka tas varētu arī veicināt iepirkšanos Latvijā. “Pašlaik lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, kas brauc iepirkties uz ārzemēm, visvairāk izvēlas tieši H&M zīmola veikalus, līdz ar to zīmola veikalu atvēršana Latvijā varētu palielināt pircēju iepirkumus tepat uz vietas,” prognozēja LTA prezidents.
Viņš minēja, ka līdz ar zīmola ienākšanu Latvijā palielināsies piedāvājums un, iespējams, varētu samazināties lietoto apģērbu pārdošana. “Viena no lielākajām priekšrocībām būs tāda, ka pircējiem būs pieejams plašāks preču klāsts dažādu augumu cilvēkiem un varētu samazināties arī otrreizējais apģērbu jeb lietoto preču noiets, jo cilvēkiem būs iespēja lētāk iegādāties apģērbu,” pastāstīja Danusēvičs, taču atzina, ka riska faktors ir apkalpošanas kvalitāte. “H&M, atverot veikalu, neuzrauga apkalpošanas kvalitāti, un tā ir atkarīga no pašmāju veikala vadības. Piemēram, Vācijā un Itālijā apkalpošanas kvalitāte tiek nodrošināta augstā līmenī, bet Beļģijā ‒ salīdzinoši sliktākā līmenī,” klāstīja LTA vadītājs un izteica cerību, ka Latvija apkalpošanas ziņa tuvināsies Vācijas piemēram.
Danusēvičs prognozēja, ka H&M veikalu tīkla ienākšana pozitīvi varētu ietekmēt tūrisma plūsmu Latvijā. “Pašlaik aptuveni 70% no tūristiem, kas ierodas Latvijā, brauc arī uz kādu citu valsti šajā reģionā, taču līdz ar veikalu atvēršanu varētu palielināties arī tūristu uzkavēšanās ilgums Latvijā. Ierodoties Latvijā, pirmajā dienā tūristi varētu veltīt laiku kultūrai un pilsētas iepazīšanai, bet, piemēram, otrajā dienā viņi varētu doties iepirkties,” sacīja Danusēvičs un piebilda, ka tas arī varētu palielināt Igaunijas un Lietuvas tūristu pieplūdumu, kuri vēlētos iepirkties, jo pārējās Baltijas valstīs H&M plāno ienākt vēlāk.
Vērtējot citu pasaulē zināmu zīmolu veikalu ienākšanu Latvijā, apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas “Retail Baltic” eksperts Zulfukars Tosuns pavēstīja ‒ lai tas notiktu, ir nepieciešama aktīvāka komunikācija ar tirgotājiem. “Liela daļa no tirgotājiem, ar ko esmu runājis, domā, ka Latvija tikai tagad iziet no krīzes un pašlaik nav īstais laiks ienākt šajā tirgū, līdz ar to Latvijai ir nepieciešama aktīvāka komunikācija ar tirgotājiem,” informēja Tosuns un minēja, ka H&M veikalu tīkls tika aicināts ienākt Latvijā un pretēji līdzšinējai Latvijas pieredzei tirgotājs, ienākot valstī, atver uzreiz divus veikalus.
Jau vēstīts, ka tirdzniecības centru apsaimniekotājs “Linstow Center Management” tirdzniecības centru “Alfa” un “Galerija Centrs” pārbūvē šogad ieguldīs aptuveni piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu), jo šogad rudenī abos tirdzniecības centros plānots atvērt H&M veikalus.
H&M ir aptuveni 2500 veikalu 43 pasaules valstīs.