“H&M” veikals
“H&M” veikals
Foto: Edijs Pālens/LETA

“H&M” veikalos Latvijā nodotas 500 tonnas nevajadzīga apģērba 0

Kopš 2013.gada Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas “Hennes and Mauritz” (“H&M”) Latvijas veikalos nodotas otrreizējai pārstrādei vairāk nekā 500 000 kilogramu tekstila preču, aģentūru LETA informēja “H&M” pārstāve Gerda Putniņa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas
Savukārt visā pasaulē “H&M” veikalos ir savākti vairāk nekā 77 miljoni kilogramu.

Putniņa norādīja, ka “H&M” ir pārliecināts par tekstilu kā vērtīgu resursu, kas nedrīkst kļūt par atkritumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pateicoties šai iniciatīvai, kurā mūsu pircēji tiek aicināti nodot apģērbus un mājas tekstila preces jebkādā stāvoklī mūsu veikalos, tie iegūst jaunu dzīvi,” teica Putniņa.

Kā skaidroja Putniņa, “H&M” apģērbu vākšanas iniciatīva ir balstīta otrreizējā izmantošanā un pārstrādē globālā sadarbībā ar Vācijas tekstila pārstrādes uzņēmumu “I:CO”.

Pircējiem atstājot savas tekstila preces apģērbu vākšanas iniciatīvas kastē “H&M” veikalā, tie tiek tālāk nogādāti uz “I:CO. Tālāk tekstils tiek sašķirots.

Putniņa atzīmēja, ka, vadoties pēc “I:CO” aprēķiniem, aptuveni 60% tiek izmantoti atkārtoti kā otrreizējas lietošanas preces, ap 34% tiek pārstrādāti un gadījumā, ja iepriekšminētie izmantojuma veidi nav iespējami, tad tekstils tiek izmantots enerģijas ražošanai.

Pēc Putniņas paustā, apģērbu vākšanas iniciatīvas pilotprojekts sākts Šveicē 2012.gadā, un 2013.gadā tas tika izvērsts globālā iniciatīvā. “H&M” mērķis ir turpmāk palielināt savāktā tekstila daudzumu ik gadu, lai līdz 2020.gadam sasniegtu 25 000 tonnas tekstila globāli.

Putniņa sacīja, ka par katru savāktā tekstila kilogramu 0,02 eiro ziedoti vietējai labdarības organizācijai.

Latvijā no “H&M” apģērbu vākšanas iniciatīvas vietējai labdarības organizācijai ir ziedots virs 10 000 eiro. Patlaban šo ziedojumu Latvijā saņem “Latvijas Sarkanais Krusts”.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas “H&M” meitasuzņēmuma Latvijā SIA “H&M Hennes&Mauritz” iepriekšējā finanšu gadā, kas ilga no 2016.gada 1.decembra līdz 2017.gada 30.novembrim, apgrozījums bija 32,467 miljoni eiro, kas ir par 14,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 18,3% un bija 834 567 eiro.

Tāpat vēstīts, ka Latvijā pirmie “H&M” veikali durvis vēra 2012.gada rudenī.

“H&M Hennes&Mauritz” dibināta 2012.gada martā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 5 002 845 eiro, tas pilnībā pieder Zviedrijā reģistrētajai kompānijai “H&M Hennes&Mauritz International”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.