Hibrīdauto ar uzlādes iespēju 0
Līdz šim pierasto hibrīdautomobiļu spēka agregātā ir tradicionālā iekšdedzes dzinēja un elektromotora apvienojums.
Tiesa, tīrā elektromobiļa režīmā līdz šim nopērkamie hibrīdi nevar nobraukt vairāk par pāris kilometriem, tā ka būtībā tie ir tuvāki parastam auto, bet hibrīdtehnoloģija tikai piepalīdz benzīna vai dīzeļmotoram. Tagad parādījies hibrīdauto, kas elektromobiļa režīmā var nobraukt krietni lielāku attālumu – tas ir jaunais “Toyota Prius Plug-in”.
Hibrīdmašīnas priekšrocības vislabāk izpaužas pilsētas satiksmē. Tad regulāra ātruma samazināšana un bremzēšana uzlādē akumulatoru, kura uzkrātā enerģija darbina elektromotoru, tādā veidā nākot talkā benzīna dzinējam. Taču pilsētas straujajai satiksmes plūsmai ar elektromotora paātrinājumu vien ir par maz, tāpēc spiežot uz gāzes padāli spēcīgāk, nemanot nāk talkā benzīna motors. Braucot pa šoseju vai ilgstoši stāvot sastrēgumā, hibrīda priekšrocības zūd, jo akumulatorā uzkrātās enerģijas ir par maz, lai apgādātu daudzos patērētājus un sistēmai, nākas vien darbināt benzīna motoru.
“Toyota Prius” versija “Plug-in” ir tas pats hibrīdauto, tikai ar lielākas ietilpības litija jonu bateriju, kas ļauj elektriskā režīmā nobraukt maksimums 25 kilometrus, turklāt šo bateriju iespējams uzlādēt no parastā elektrības tīkla. Līdz ar to “Prius Plug-in” iespējams izmantot kā tīru elektromobili, bet benzīna motors kalpo gadījumiem, kad vienā reizē nepieciešams nobraukt par 25 kilometriem lielāku attālumu. Elektriskā režīmā šis auto var attīstīt 85 km/h. Baterijas pilna uzlāde aizņem tikai pusotru stundu, kas ir ievērojami mazāk nekā tīriem elektromobiļiem, kuriem nepieciešamas astoņas stundas.
Viss jau būtu ļoti labi, taču šāds universāls un taupīgs auto nav nekāds lētais. Parastam “Prius” sākuma cena ir 20 470 latu, kas arī nav maz, bet tā “Plug-in” versija ir vēl par sešiem tūkstošiem latu dārgāka.