Alvis Hermanis.
Alvis Hermanis.
Foto-LETA

Hermanis reakciju uz “Fausta pazudināšanu” saista ar publikas vecumu, konservatīvismu un viedokli par ES robežu politiku 3

Režisors Alvis Hermanis publikas negatīvo reakciju pēc Hektora Berlioza operas “Fausta pazudināšana” pirmizrādes saista ar publikas vecumu, konservatīvismu un viedokli par Eiropas Savienības (ES) robežu politiku.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Hermanis aģentūrai LETA sacīja, ka vakar publika sadalījusies divās daļās, kā tas bieži notiekot Rietumeiropas operteātros, piemēram, tajā pašā vakarā Parīzē bija vēl viena pirmizrāde – operas “Norma” “Champs de Elysee” teātrī – un publikas reakcija bija līdzīga, norāda Hermanis.

“Pirms nedēļas mirušais franču teātra pēdējais klasiķis Luks Bondī mūsu pēdējā sarunā man teica: teātra izrāde ir izdevusies tad, ja publika savā starpā saiet matos,” pauda Hermanis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš uzskata, ka šajā gadījumā izrādes pretiniekiem iespējami trīs iemesli. “Pirmais ir tas, ka franču opermūzikas publika ir galēji konservatīva un Berliozs viņiem ir tas pats, kas latviešiem Blaumanis. Mana interpretācija ir diezgan radikāla, jo Fausts ir kļuvis par astrofiziķi Stīvenu Houkingu. Otrs iemesls – pirmizrādes publikas vidējais vecums bija ap 70 gadiem. Piemēram, ģenerālmēģinājumā, kur 2700 vietu zāle bija izpārdota jauniešiem līdz 28, izrāde tika uzņemta ar stāvovācijām. Trešais iespējamais iemesls – varbūt publikā bija cilvēki, kas atbalsta to, ka Eiropas Savienībai ir likvidētas ārējās robežas. Mans viedoklis šai jautājumā arī Francijā ir zināms,” klāstīja režisors.

Latvijas skatītājiem Hermanis iesaka noskatīties izrādes tiešraidi 17.decembrī Eiropas televīzijas kultūras kanālos un pašiem to vērtēt.

Kā ziņots, Hermaņa režisēto Hektora Berlioza operu “Fausta pazudināšana” otrdien tās pirmizrādē Parīzes operā auditorija izsvilpusi.

Publika izsvilpusi Hermaņa darbu, bet atzinīgi novērtējusi izrādes muzikālo noformējumu. Pirmizrādē uz skatuves kāpa dziedātāji Jonass Kaufmans, Sofija Koha, kā arī Brēns Terfels.

Vācu tenors Kaufmans aizstāvēja izrādi, bet atzina, ka režisors izrādes muzikālo pusi būtu varējis attīstīt vēl vairāk.

Jau ziņots, ka Hermanis pametis darbu teātrī “Thalia Theater” Hamburgā, paužot protestu pret Vācijas atvērtību imigrantiem un bēgļiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.