Hermaņa triumfs Milānas operteātrī “La Scala” 7
Trīspadsmit minūšu apdullinošus aplausus un ovācijas, publikai pieceļoties kājās, trešdienas vakarā pasaulslavenajā Milānas “La Scala” operteātrī piedzīvoja latviešu režisora Alvja Hermaņa veidotā Džakomo Pučīni operas “Madama Butterfly” pirmizrāde.
Itālijas prese jau tagad to dēvē par triumfu. Alvim Hermanim ar “Madama Butterfly” iestudējumu tā oriģinālajā versijā bija uzticēts gods atklāt “La Scala” jauno sezonu, ko ik gadu, elpu aizturējusi, gaida Itālija un visa opermūzikas pasaule. Tā bija arī paša Pučīni vēsturiska atgriešanās uz “La Scala” skatuves pēc 112 gadiem, kad tolaik inovatīvā opera šajā teātrī tika izsvilpta – šoreiz veiksmīgais iestudējums jau nodēvēts par “Pučīni atmaksu”. “Hermaņa iestudējums bija pārsteidzoši vienkāršs, tradicionāls, pat konvencionāls, bet dekorācijas ir skaistas un labi atbilst “La Scala”,” savā “Twitter” kontā raksta “The Sunday Times” kritiķis Hjū Kenings. Tikmēr Itālijas vietnē www.panorama.it A. Hermaņa inscenējums nodēvēts par “aizraujoši emocionālu”. Kā ierasts, līdzās A. Hermanim iestudējumā darbojās uzticamie kolēģi – kostīmu māksliniece Kristīne Jurjāne, horeogrāfe Alla Sigalova un videomāksliniece Ineta Sipunova. Galvenajās lomās – Marija Hosē Siri, Annaliza Stropa, Braiens Himels, Karloss Alvaress. Pirmizrāde, ko klātienē apmeklēja arī Latvijas kultūras ministre Dace Melbārde, bija izpārdota. Pēdējās biļetes varēja iegūt par astronomisku cenu – 840 līdz 2500 eiro. Pirmizrāde ir finansiāla veiksme arī teātrim – Itālijas laikraksts “La Repubblica” vēsta, ka tās ieņēmumi lēšami ap 1 950 000 eiro. Tie opermīļu tūkstoši, kuri netika pie kārotajām biļetēm, pulcējās pie “La Scala” laukumā, lai vērotu maestro Rikardo Šaijī diriģēto izrādi uz ekrāna. “La Scala” pirmizrādes spožums joprojām jūtams visā Milānā – piemēram, īpašs operai veltīts dizains izveidots ekskluzīvā veikala “Rinascente” milzu skatlogos – to, kā stāsta Itālijas “Vogue”, radījis pats Alvis Hermanis.