“Hanzas maiznīcas”: Latvijas maizes tirgū ir veselīga konkurence 0
Latvijas maizes tirgū ir veselīga konkurence, un patērētāji no tā iegūst, atzina maizes un maizes izstrādājumu ražotāja un tirgotāja AS “Hanzas maiznīcas” vadītājs Uģis Mihņevičs.
Latvijā patlaban ir trīs lieli ražotāji un vairāki desmiti mazo ražotāju.
“Pašlaik maizes vērtība tirgū ir vai nu stabila, vai aug, un tas ļauj ražotājiem arī nopelnīt, līdz ar to investēt jaunās tehnoloģijās. Diemžēl, ja cena ir maza, tad apgrozījums ir, bet no tā nekas īsti nepaliek pāri, lai pat pienācīgi uzturētu esošās iekārtas, nemaz nerunājot par jauniem ieguldījumiem,” sacīja Mihņevičs.
Daudzi maizes ražotāji pašlaik izmēģina jaunus segmentus un mēģina savu darbību diversificēt. Tikmēr “Hanzas maiznīcas” kā savu fokusu izvirzījušas iepakotās maizes ražošanu, kurā gatavojas investēt.
Mihņevičs teica, ka maizes ražošanas nozarē savstarpēji konkurē visi ražotāji, neraugoties uz to lielumu.
“Ja veikala plauktā blakus stāv dažādu ražotāju rudzu maizes klaipiņi, tad konkurenti esam mēs visi. Vienalga, vai tas ir liels vai mazs, Latvijas vai ārvalstu ražotājs,” viņš sprieda, piebilstot, ka par konkurentiem zināmā mērā var uzskatīt arī lielveikalus ar to “bake off” maizes piedāvājumu, tāpēc savstarpējās konkurences apstākļos produkcijai ir jābūt ar kaut ko labākai par, piemēram, veikalos cepto, lai patērētājam vajag tieši to.
Mihņevičs teica, ka visi maizes ražotāji ir konkurenti arī attiecībā uz darbiniekiem, sevišķi vienkāršo darbu darītājiem, par kuriem patlaban konkurē visi uzņēmumi ar līdzīgām amata vietām.
“Mēs strādājam ar pilnībā neaizpildītām štata vietām, bet tas nav kritiski. Es zinu, ka ir uzņēmumi, kuros situācija ir daudz smagāka. Tikmēr ar darbiniekiem atbalsta funkciju veikšanai īsti problēmu nav,” norādīja “Hanzas maiznīcas” vadītājs.
Vienlaikus Mihņevičs piebilda, ka uzņēmumam ir paveicies ar ļoti daudziem ilggadējiem darbiniekiem, kuru darba stāžs “Hanzas maiznīcās” pārsniedz 10 un 15 gadus.
“Mēs pēdējos gados pat vairāk nekā trīs reizes esam mainījuši arī atalgojumu, kā arī daudz ieguldījuši automatizācijā, lai darba procesu padarītu vieglāku. Mēs ļoti labi saprotam, ka mums ir arī jārada pievilcīga darba vide,” viņš sacīja.
Tāpat Mihņevičs pastāstīja, ka salīdzinājumā ar pieredzējušiem darbiniekiem jauno darbinieku rotācija tomēr ir salīdzinoši liela, kas lielā mērā ir saistīts arī ar darbinieku trūkumu.
“Daudzi, tikko redz nedaudz labāku piedāvājumu, dodas pamēģināt savus spēkus vienā vietā, tad otrā. Darbinieki ar ilgāku pieredzi tomēr tik viegli darbvietu nemaina, jo “labāk” ne vienmēr ir tikai lielāka alga,” sacīja “Hanzas maiznīcas” vadītājs.
Jau ziņots, ka saskaņā ar uzņēmumā pausto “Hanzas maiznīcas” apgrozījums aizvadītajā gada sarucis par 2% salīdzinājumā ar gadu iepriekš – līdz 17,4 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi samazinājušies līdz 614 000 eiro.
“Hanzas maiznīcas” īpašnieks ir Somijas uzņēmums “Vaasan”, kurš ir starptautiskā Zviedrijas koncerna “Lantmännen ek. för” sastāvdaļa. Pašlaik “Hanzas maiznīcas” piedāvā apmēram 40 dažādu svaigās maizes produktu.