“Hanzas maiznīcas” apgrozījums pērn – 17, 4 miljoni eiro 0
Maizes un maizes izstrādājumu ražotāja un tirgotāja AS “Hanzas maiznīcas” apgrozījums aizvadītajā gada sarucis par 2% salīdzinājumā ar gadu iepriekš – līdz 17,4 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi samazinājušies līdz 614 000 eiro, pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis un vadītājs Uģis Mihņevičs.
Viņš paskaidroja, ka apgrozījuma kritums atspoguļo kopējo kritumu maizes tirgū Latvijā. Savukārt zaudējumus izdevies samazināt visu kompānijas veikto pasākumu rezultātā.
Mihņevičs prognozēja, ka šogad uzņēmuma darbības rezultāti būs ļoti labi. “Es negribētu skaļi saukt skaitļus, bet tas, kas ir izdarīts pirmajos sešos mēnešos, ir ļoti labs darbs. Es šo gadu jau gribētu saukt par ražas ievākšanas gadu,” viņš sacīja.
Viņš atzina, ka, no vienas puses, uzņēmuma apgrozījuma apmērs tonnās krītas, ņemot vērā maizes tirgus kopumā samazināšanos, bet, no otras puses, daudz vairāk pircēju dod priekšroku produktiem ar augstu pievienoto vērtību, kuri ir dārgāki. Mihņevičs pastāstīja, ka no uzņēmuma kopējā produkcijas portfeļa vislabāk pērk tā galveno rudzu maizes zīmolu “Kuršu maize”, tādēļ pieļāva, ka tonnās “Hanzas maiznīcām” pārdotās produkcijas apmērs šogad būs mazāks nekā gadu iepriekš, bet apgrozījums naudas izteiksmē būs lielāks.
Uzņēmuma vadītājs pagaidām atturējās nosaukt konkrētu “Hanzas maiznīcu” investīciju apmēru šim gadam, taču norādīja, ka attīstībā ieguldītos līdzekļus iecerēts palielināt. “Konkrētus skaitļus pagaidām nesaukšu, taču, ja iepriekšējos gados mēs runājām par simtiem tūkstošu, tad nākamajos gados plānojam investīciju apjomu palielināt. Tam vēl piesaistīsim arī Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu. ES fondus jau izmantojām ražotnes ēkas siltināšanai. Tāpat ieguldīsim iekārtās,” viņš pastāstīja.
Viņš arī atgādināja, ka “Hanzas maiznīcas” ir lielas – “Lantmannen” grupas – uzņēmums, tādēļ ieguldījumi vienmēr tiek izvērtēti grupas ietvaros un ar aprēķinu, ka ražošana notiek Baltijas un Ziemeļvalstu tirgu vajadzībām.
Viņš norādīja, ka ikvienai no Baltijas valstīm ir vajadzīga sava pieeja, neraugoties uz starptautiskos koncernos izplatību viedokli par Baltijas valstīm kā vienotu tirgu. Līdz ar to nevar darboties ar pilnīgi vienādu stratēģiju visos Baltijas valstu tirgos. “Katrā tirgū ir raksturīgas savas garšas īpatnības. Piemēram, rudzu maize Igaunijā, Latvijā un Lietuvā atšķiras. Arī no konkurences viedokļa tirgi ir pilnīgi atšķirīgi. Ja Latvijā ir trīs lieli maizes ražotāji ar ļoti līdzīgu tirgus daļu un daudz mazo ražotāju, tad Igaunijā ir viens izteikts tirgus līderis, otrs mazāks uzņēmums un tikai tad seko pārējie, bet Lietuvā ir viens vēl izteiktāks tirgus līderis un pārējie jau ir daudz mazāki uzņēmumi. Arī mazumtirdzniecībā ir izteiktas atšķirības,” viņš teica.
“Hanzas maiznīcas” 2017.gadu noslēdza ar 17,77 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga par 20,5% un sasniedza 1,093 miljonus eiro.
“Hanzas maiznīcas” īpašnieks Somijas uzņēmums “Vaasan”, kurš ir starptautiskā Zviedrijas koncerna “Lantmännen ek. för” sastāvdaļa. Pašlaik “Hanzas maiznīcas” piedāvā apmēram 40 dažādu svaigās maizes produktu.