Zinājāt? “Mārketings strādā skaisti! Veikalos tirgo šķietami vietējos produktus, kas nemaz nav ražoti Latvijā!” 154
Vai un kā Latvija aizsargā savu lauksaimnieku, šādu jautājumu TV24 raidījums “Kārtības rullis” uzdeva Guntim Gūtmanim, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes vadītājam. “Mums ir viena tāda interesanta liela – veikalos ļoti skaisti strādā mārketings,” viņš atbildēja.
“Mēs veicām aptauju, ko nopērkam veikalā. Tā rezultātā izdomājām saukli “Mums ir tiesības zināt, ko liekam galdā!” Un interesantais fakts, kas parādījās no mārketinga speciālistiem, ir tas, ka cilvēks ieiet veikalā, lai, protams, nopirktu dažādus produktus,” saka eksperts.
Viņš šajā kontekstā norāda uz kādu īpašu faktu, piemēram, daudzi izvēlas it kā vietējos ražojumus – Rēzeknes iebiezināto pienu, Anneles pienu, Muižas kausēto sieru, Lauku pienu, bet! “Neviens no šiem produktiem nav ražots Latvijā! Ja lasa mazajiem burtiņiem rakstīto, tad pie Rēzeknes produkta rakstīts, ka tās ir Rēzeknes tradīcijas,” šādam faktam uzmanību pievērš Gūtmanis.
Pirms laika tika lūgts veikaliem nodalīt plauktus, kur ir vietējā produkcija un kur ir importa produkcija, tas veikaliem izrādījies pārāk sarežģīti. Gūtmanis atklāj, ka vienmēr ir teicis veikalu pārstāvjiem iedot mazliet laika un viņš varēs sakārtot jebkuru plauktu un nodalīt preces pēc piederības. Diemžēl neviens tam nav piekritis.
Speciālists aicina likumdošanā izdarīt mazas izmaiņas un pie katra pārtikas produkta cenu zīmes veikalā uzdrukāt karodziņu un uzrakstīt, kas ir izcelsmes valsts: “Tik vienkārši! Lai mēs kā patērētāji zinātu, ko mēs nopērkam.”