Guna Pudule: Skolotājam ir jābūt personībai, valstij un sabiedrībai viņu nevajag likt konkrētā rāmī 35
“Mana pārliecība ir, ka skolotājam ir jābūt personībai,” kanāla TV24 raidījumā “Uz līnijas” pauda Guna Pudule, Rīgas Teikas vidusskolas direktore.
Pudule atzina, ka gribētu, lai valsts un sabiedrība skolotāju neieliktu vienā konkrētā rāmī. Viņa gribētu, lai katram skolotājam būtu iespēja darboties radoši.
“Ar rāmi es domāju dažādus noteikumus, struktūras, excel tabulas un tā tālāk,” stāsta Pudule.
Direktore arī piebilda, ka konkrēti noteikumi ietekmē skolotāja darbu. “It īpaši, radošiem skolotājiem, skolotāji, kas tiešām ir personības, dažkārt tas rāmītis, kurā grib ielikt, nokauj to gribēšanu un motivāciju strādāt,” norāda Pudule.
Vaicāta, vai sieviete saskata pārāk lielu birokrātiju skolotāja profesijā, Pudule atbildēja neviennozīmīgi.
“Es te nedomāju Excel tabulas un tādas atskaites, bet mēs esam dzirdējuši par to, ka tiek veidoti skolotāju profili, skolotāju stundu struktūras, kas tiek vērotas un liktas atbilstoši visiem sasniedzamajiem rezultātiem, kam tik stundā tur nav jābūt… es redzu, ka ir skolotāji, kuri arī bez šīs struktūras var panākt ļoti labu rezultātu,” skaidro direktore.
Tajā pašā laikā Pudule arī nedomā, ka konkrētām struktūrām nav jābūt. Viņasprāt, izstrādāts plāns palīdz jaunajiem pedagogiem, bet skolotājiem ar pieredzi tas gan rada grūtības.
“Ir skolotāji, kas nāk tikai no augstskolas sola, kam ir jābūt kādam atbalstam, veidam… un, iespējams, šis ir pamatiņš, kas dod to atspērienu tālāk arī darboties. Bet tie skolotāji, kas ir pieredzes bagāti un kas sasniedz rezultātu, lai skolēns iesaistītos, spēj panākt pavisam citos veidos. Un tad ir tā, ka vienai daļai liekas – nu, ko jūs mums vēl krāmējat virsū, kādā kastītē jūs mūs vēl gribat ielikt, un pagriežas un aiziet. Un tad ir bēdīgi,” atzīst direktore.