Svarīgas pieturzīmes 0
Dmitrijs paslavē, ka 36,6 °C komanda labi tikusi galā, īpaši tāpēc, ka spēlējam pirmo reizi.
Izrādās, katra komanda citādi iziet cauri spēlei, atšķiras veids, kā risina loģiskās mīklas, kā domā un rīkojas. To, par ko viena komanda var prātot pat 20 minūtes, cita atšķetina acumirklī.
* Kvests ir vērtīgs veids, kā saliedēt kolektīvu, jo spēlē veicas labāk, ja risinājumus meklē kopīgi, spēj sastrādāties, palīdzēt cits citam.
* Svarīgi zināt, ka āķīgie uzdevumi seko cits citam loģiskā ķēdītē – atkožot vienu, tiec pie nākamā.
* Nav nepieciešams spēks, lai kaut ko atvērtu vai paceltu.
* Parasti katru priekšmetu izmanto vienu reizi, tomēr jāpatur prātā, ka gadās arī izņēmumi.
* Kvests visbiežāk veidots tā, ka noslēpumu atšifrēšanai nav nepieciešamas speciālas zināšanas, nav jārisina formulas vai jātulko latīņu valodas teicieni.
* Interesantākas ir spēles, kuru izveidošanā izmantoti tehnoloģiski sarežģīti risinājumi, ja ir gana daudz pārsteigumu, ko palīdz radīt sensori, lāzeri, magnēti, gaismas un trokšņu efekti.
* Samaksa tiek noteikta par spēles laiku neatkarīgi no dalībnieku skaita (parasti drīkst piedalīties 2–6 cilvēki). Darba dienā šāda iespēja maksā vidēji 35 eiro, vakarā un brīvdienās – 50 eiro. Lai būtu lētāk, ir vērts meklēt dāvanu kuponus atbilstīgās tīmekļa vietnēs.
Izdzīvot realitāti
Dmitrijs stāsta, ka Bukarestē nācies redzēt kvestu, kas ierīkots trīsistabu dzīvoklī. Saimnieks atbrīvo vienu istabu un uz ātru roku tajā izveido spēli, kā nu māk un to lietu saprot. Arī Rīgā tie ir dzīvokļi, tomēr pilnībā iekārtoti tikai spēlēšanai. Daudzi būtu pārsteigti, uzzinot, cik daudzās galvaspilsētas vietās iekārtoti šādi noslēpumaini mitekļi!
Spēles organizators atklāj, ka nepieciešami diezgan lieli līdzekļi, lai izveidotu kvalitatīvu spēles istabu. Elektroniskās un mehāniskās iekārtas īpaši jāizgatavo konkrētajai spēlei. Viņa uzņēmums piesaistot arī tehniķus un dizaina speciālistus, lai viss izskatītos gana gaumīgi, algo scenārija rakstītājus, jo pats galvenais ir scenārijs, ideja, kurā tiek iešifrēti visi uzdevumi un mīklas, kas jāatrisina spēlētājiem.
“Datorspēlē var ielikt jebko, pat visfantastiskāko – noklikšķini taustiņu, un pūķi lido pa gaisu. Reālajā spēles istabā iespējas tomēr ir ierobežotas. Toties te var ienākt pa īstam, te viss ir reāls. Var pieskarties ikvienai lietai, paņemt to rokās, aplūkot, pārvietot, pasmaržot. Tiek darbinātas visas maņas. Turklāt spēlē pavadi laiku ar savējiem, sarunājies, priecājies, izbaudi emocijas un dalies tajās. Šāda spēle īpaši būtiska kļūst mūsdienās, jo vērojams arvien lielāks cilvēciskās saskarsmes deficīts,” uzsver Dmitrijs.