“Gribu celt milzu trauksmi par banku sektora sistemātisku patvaļu pret Latvijas uzņēmējiem!” Andris neizpratnē par kontu slēgšanu bez paskaidrojumiem 0

Saeimas deputāts un uzņēmējs Andris Kulbergs savā “X” kontā publicējis ekrānuzņēmumu no vēstules, ko saņēmis no “Swedbank”, kā arī sašutuma pilnus teikumus, apsūdzot šo un citas bankas patvaļā pret uzņēmējiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
5 latvieši, kuri vēl nav sasnieguši 30 gadu vecumu, bet nākotnē varētu kļūt par miljonāriem – par dažiem no viņiem jau būsiet dzirdējuši 28
Kokteilis
Kad pirkt loterijas biļeti un kura ir labākā diena mājokļa iegādei? Astroloģe nosauc 7 šī gada veiksmīgākās dienas
RAKSTA REDAKTORS
“Atrados vietā, kurā negribēju, lai kāds zina, ka esmu, bet manu mašīnu nofilmēja…” Vai automašīnu drīkst filmēt bez īpašnieka atļaujas? 38
Lasīt citas ziņas

Andris raksta: “Gribu celt milzu trauksmi par “Swedbank” un banku sektora sistemātisku patvaļu pret Latvijas uzņēmējiem. Es neceltu, ja es šo lietu nezinātu personīgi! “Swedbank” neatbild, neiziet uz kontaktu, nav iespējams pat runāt ar fizisku personu no bankas!

Uzņēmumam Latvijā atvērt kontu un pārcelt finanses uz citu banku nav iespējams ātrāk par 2 mēnešiem. Firmai iestājās darbības paralīze + klientu apzināšana un maksājumu nomaiņa… pilnīgi nereāli.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pie šī ieraksta ietagotas arī vairākas amatpersonas un izskan Andra rosinājums viņiem: “Aizmirstiet par inflāciju, mākslīgā intelekta attīstību, vai FinTech vai mūsdienīgiem pakalpojumiem bankās, ja vadošās finansētāji Latvijā īsteno šādu politiku! Šis ir atkārtots gadījums 2 gadu laikā – iepriekšējā reizē bankas vadība atvainojās par nepareizu bankas AML birokrātiskās sistēmas kļūmi datu analīzē, kas ir rezultāts banku kapitālā remonta pārregulācijai.

Ja šis notiek ar starptautiskiem uzņēmiem Latvijā, tad, kas darās ar Latvijas lokāliem uzņēmumiem???? Lūk šis ir jārisina nekavējoties. Ja arī uzņēmums ir pārkāpis procedūras, kādas ir tiesības bankai dot klientam 1 mēneša termiņu!!!!! Ja nav iespējams pārnest finanses citur!”

Komentāru skaits pie šī ieraksta ir visai iespaidīgs. Arī Ēriks Stendzenieks esot saskāries ar līdzīgu situāciju: “Es saskāros. “Jums diemžēl kontā ir mazāk par mūsu privātajiem klientiem noteiktajiem 100 tūkstošiem un kastur kastur no tāda datuma tiks slēgts, kartes atņemtas un tādā garā”. Noklāju overdraftu un pasūtīju je**nātus, bet iedomājos, kā ir uzņēmumiem.”

Netrūkst gan arī ironizētāju: “Žēl, ka nevar dažus bold tekstus iekrāsot vēl tumšākas un biezākus. Dubultbold – tā tik būtu lieta! Citādi drusku nevar saprast akcentus.”

Tiek norādīts arī uz Andra deputāta amatu un iespēju ietekmēt likumdošanu: “Izlasiet likumdevēja (jūs esat likumdevējs) sarakstīto AML regulējumu un beidziet vienreiz brīnīties. Paši d*āž bankas ar formāliem/birokrātiskiem ieganstiem un pēc tam brīnās ka nāk atpakaļ.”

Arī Gundega norāda uz uzņēmēju atbildību: “A kas tev tur nav skaidrs? Palasi uzmanīgāk pirmo teikumu tajā pamatojumā, pēc tam paskaties, kā tas kantoris ir darbojies un tad jautājumu minētajam kantorim būs vairāk nekā uzraugošajām iestādēm :)”

Reklāma
Reklāma

Pie ieraksta reaģējis arī Latvijas bankas vadītājs Mārtiņš Kazāks, rakstot: “Paldies par sniegto informāciju, izskatīsim šo lietu un runāsim ar banku, lai iegūtu visu iesaistīto paskaidrojumus. Aicinām ziņot arī par citiem šādiem gadījumiem, rakstot uz [email protected]!”

Vēl kāds komentētājs zina teikt, ka līdzīgas vēstules esot saņēmuši arī citi: “Sweds pirmdien izsūtīja ļoti daudziem saviem juridisko personu klientiem vēstules, kurās vispār neko nevarēja saprast. Slēdz kontu, neslēdz kontu. Piezvanot uz banku, neko tā arī atbildēt nevarēja. Bet mēs jebkurā gadījumā pārejam uz BluOrBank. Sweda attieksme ir neizturama.”

Bet Dainis saka tā: “Nesaprotu. Kāpēc tiek klaigāts pa soc.tīkliem, ja nav noskaidroti iemesli. Vai banka ar deputātu arī nerunā un pasūtīja to, ka nabaga deputāts raud soc.tīklos par “sliktajām bankām”? Vai varbūt vienkārši tā tāda veida aplausu trūkuma atkarības apmierināšana, ņemties caur soc.tīkliem?”

Portāls LA.LV sazinājās ar “Swedbank” pārstāvjiem, patiešām operatīvi saņemot atbildi. “Swedbank” mediju attiecību vadītājs Jānis Krops situāciju komentē īsi: “Publiski izplatītie pārmetumi ir nevietā, jo Swedbank ar šo uzņēmumu ir bijusi ilgstošās pārrunās. Klientam bija zināmi noteikumi, kurus izpildot, sadarbību būtu iespējams turpināt.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.