Grib noskaņot nodokļu maksāšanai 7
Par 41 900 eiro nodokļu maksātāju naudas Finanšu ministrija Rīgā un citās lielākajās Latvijas pilsētās sabiedriskā transporta pieturās un citās publiskās vietās izvietojusi informatīvus plakātus par nākamā gada valsts budžeta izlietojumu.
Kā skaidro ministrijā, šādi plakāti izvietoti ar mērķi mainīt lielas Latvijas iedzīvotāju daļas attieksmi pret nodokļu maksāšanu un rīcību, vienlaikus vairojot cilvēku izpratni par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmīgumu valsts ilgtermiņa attīstībā. Vides plakātos skaidrojot nodokļu nomaksas nepieciešamību, vienlaikus tiek parādīts, kur paliek nodokļos nomaksātā nauda un kādus labumus no tā var iegūt paši nodokļu maksātāji.
Arī pērn pēc valsts budžeta pieņemšanas tika izvietoti līdzīgi vides plakāti. Finanšu ministrija par to no iedzīvotājiem esot saņēmusi tikai atzinīgas atsauksmes. Tāpēc nolemts šādu praksi turpināt.
Divpadsmit lielākajās Latvijas pilsētās plakāti tiks izvietoti līdz nākamā gada beigām. Informāciju par nodokļu maksātāju naudas izlietojumu plānots izvietot arī presē un ziņu portālos.
Kā iepriekš “LA” vērtēja reklāmas eksperts Ēriks Stendzenieks, attieksmi pret nodokļu nomaksu, tāpat kā mīlestību vai patriotismu, nevar panākt vai mainīt ar reklāmu. “Ar nodokļiem mēs faktiski maksājam par valsts pakalpojumiem – par veselības aprūpi, skolu, par ceļu stāvokli un tā tālāk. Un jautājums ir, cik kvalitatīvi šie pakalpojumi tiek sniegti,” sprieda Ē. Stendzenieks. Viņaprāt, reklāmas kampaņas, kas saistītas ar tādām jomām kā nodokļu nomaksa, allaž mēdz būt sprādzienbīstamas: “Drīzāk ir iespēja izpelnīties pārmetumus par valsts līdzekļu šķērdēšanu nekā konvertēt kādu godprātīgā nodokļu maksātājā.”