“Google” iesniedz EK jaunus konkurences ierosinājumus 0
ASV interneta kompānija “Google” ir iesniegusi Eiropas Komisijai (EK) jaunus ierosinājumus, kā tā plāno novērst Eiropas Savienības (ES) bažas par tās dominējošo pozīciju tiešsaistes meklēšanas un reklāmas tirgū, pirmdien paziņoja EK pārstāvis Džonatans Tods.
Jaunos ierosinājumus “Google” iesniedza divus mēnešus pēc tam, kad EK noraidīja kā nepietiekamus kompānijas sākotnējos ierosinājumus.
Tods žurnālistiem pirmdien sacīja, ka EK pašlaik veic jauno ierosinājumu rūpīgu analīzi. “Ja jaunie ierosinājumi mūs apmierinās, tuvāko mēnešu laikā varētu nonākt pie risinājuma,” viņš piebilda.
EK aprīlī, kad sāka “tirgus pārbaudes” procedūru, paziņoja, ka ir četras galvenās problēmas, kas rada bažas, no kurām lielākā ir tā, ka “Google” meklētājā priekšroka tiek dota ar kompānijas specializētajiem pakalpojumiem, piemēram, pētījumiem par restorāniem un viesnīcām, saistītiem rezultātiem.
Kā risinājumu ASV bāzētā kompānija piedāvāja uz pieciem gadiem ieviest sistēmu, ka lietotājs skaidrā veidā tiek informēts par to, ka tiek novirzīts uz citu “Google” pakalpojumu.
ES 28 dalībvalstīs interneta meklējumu tirgū “Google” aizņem ap 90%, un citu kompānijas pakalpojumu, piemēram, ziņu servisa “Google News” un karšu servisa “Google Maps” rezultātu dominēšana dod ASV kompānijai priekšrocības pār konkurentiem.
2010.gada novembrī pēc vairāku kompāniju, tostarp informāciju tehnoloģiju milža “Microsoft”, sūdzībām EK sāka izmeklēšanu pret “Google”. Ja kompāniju atzīst par vainīgu ES prettestu noteikumu pārkāpumā, tai draud sods līdz 10% no tās gada apgrozījuma apmērā.
Prasības iesniedzēju grupa – “Microsoft”, “TripAdvisor” un citi “Google” konkurenti – lūdz iespēju iepazīties ar “Google” ierosinājumiem un sniegt savu vērtējumu.
“Google” atteicās atklāt jauno ierosinājumu saturu.