Glābējus pa 112 aizvien biežāk izsauc bērni 0
Eiropas Savienībā pirmdien, 11.februārī, atzīmēs vienotā ārkārtas notikumu tālruņa numura 112 dienu, Latvijā uz šo numuru pēdējā laikā aizvien vairāk zvana bērni, aģentūru BNS informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) pārstāve Viktorija Šembele.
Arvien biežāk 112 dispečeri saskaras ar situāciju, kad, zvanot uz 112, pēc palīdzības vēršas tieši bērni. Tāpēc arī šogad tika nolemts, ka 112 dienā vislielākā uzmanība tiks pievērsta bērnu informēšanai par tālruņa numuru, uz kuru zvanot, viņi var saņemt operatīvo dienestu palīdzību.
Ugunsdrošības uzraudzības inspektori, daļu un posteņu komandieri šajā dienā dosies uz skolām, kur 1.-6.klašu skolēniem stāstīs par to, uz kādu numuru zvanīt, ja notikusi nelaime, kādu dienestu palīdzību iespējams saņemt, zvanot uz 112, un kādu informāciju nodot dispečeram.
Kopumā šajā dienā VUGD amatpersonas apmeklēs 115 skolas visā Latvijā.
Dienests uzsver, ka ugunsnelaimēs un situācijās, kad tiek apdraudēta cilvēku dzīvība, izšķirošas ir sekundes, tāpēc, jo zinošāks būs iedzīvotājs, īpaši bērns, par to, uz kādu numuru zvanīt un kādu informāciju nodot dispečeriem, jo ātrāk notikuma vietā ieradīsies ugunsdzēsēji glābēji.
VUGD priekšnieka pienākumu izpildītājs pulkvedis Normunds Plēgermanis stāsta, ka dienestam ir svarīgi, lai zvanot uz 112, iedzīvotāji nosauktu pēc iespējas precīzāku adresi un iespēju robežās sagaidītu ugunsdzēsējus glābējus, un parādītu viņiem, kur jābrauc, īpaši vietās, kas ir grūti atrodamas, piemēram, dārza kooperatīvi, nomaļas lauku mājas.
“Aaicinu cilvēkus nebūt vienaldzīgiem un, ja redzat, ka kaut kur deg vai cilvēki ir nokļuvuši nelaimē, zvaniet uz 112, un nepaļaujieties uz to, ka kāds jau būs piezvanījis. Diemžēl ir bijušas situācijas, kad cilvēki gaida ierodamies ugunsdzēsējus glābējus, bet izrādās, ka viņiem neviens nav vēl piezvanījis. Turklāt ir svarīgi atcerēties, ka, zvanot uz 112, ir iespējams saņemt arī citu operatīvo dienestu palīdzību,” sacīja dienesta pārstāvis.
Par nepieciešamību visā Eiropā ieviest vienotu ārkārtējo notikumu tālruņa numuru sāka spriest 20.gadsimta 80.gados. Eiropas Kopienas padomes 1991.gada 29.jūlijā pieņēma lēmumu par Eiropas Vienotā ārkārtējo notikumu tālruņa numura 112 ieviešanu Eiropas Savienības dalībvalstīm un uzdeva nodrošināt šī numura darbību.
No 1997. gada novembra Latvijā visus operatīvos dienestus var izsaukt pa tālruņa numuru 112. 2011.gada 1.februārī Latvijā tika pabeigta 112 sakaru punktu restrukturizācija un šobrīd Latvijā darbojas pieci reģionālie sakaru punkti. Latvijā 112 darbību nodrošina VUGD.