Foto – LETA

Gauss: zaudējumi plānoti, rēķinoties ar augstām degvielas cenām 0

Šogad Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” zaudējumi plānoti, rēķinoties ar diezgan augstām degvielas cenām, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” teica “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Morgs bija viņas pēdējais piliens… Sedokova zaudējusi vēl vienu tuvu cilvēku
“Sākumā bija 0,57 eiro…” Sieviete dalās pieredzē, cik patīkamu pārsteigumu piedzīvojusi, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju
VIDEO. “Jūs riskējat ar Trešo pasaules karu…” Starp Zelenski un Trampu tikšanās brīdī izceļas asa vārdu pārmaiņa; Zelenskis pamet Balto namu 76
Lasīt citas ziņas

“Laimīgā vai nelaimīgā kārtā mēs uzņēmuma šā gada budžetu veidojām laikā, kad degvielas cenas bija visaugstākās. Līdz ar to šā gada budžetā paredzētie zaudējumi ir plānoti, rēķinoties ar diezgan augstām degvielas cenām,” sacīja Gauss.

Viņš arī uzsvēra, ka “airBaltic” šogad sācis izmantot hedžēšanas iespējas. “Jauna lieta, ko mēs šogad darām, ir degvielas hedžings, un pašlaik “airBaltic” šādi ir nodrošinājis 20% no nākotnē paredzētā degvielas patēriņa par cenām, kas ir zem budžetā paredzētā līmeņa. Mēs arī turpmāk izmantosim iespējas, kad varēs hedžēt degvielu par zemākām cenām. Kādēļ uzņēmums to nedarīja agrāk? Visticamāk, to var skaidrot ar to, ka trūka pieredzes un zināšanu, kā to darīt. Pagājušajā gadā problēma bija arī tā, ka bankas šādus darījumus neakceptēja. Tagad bankas šādas transakcijas akceptē,” pastāstīja Gauss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš atzina – ja degvielas cenas nākotnē atkal palielināsies, “airBaltic” būs ieguvējs, bet, ja cenas kritīsies, kompānija turpinās slēgt hedžinga līgumus par zemākām degvielas cenām. “Eksperti gan paredz, ka ilgtermiņā degvielas cenas turpinās kāpt,” norādīja Gauss.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.