Gauss nepārliecina ZZS; partiju apvienība neatbalsta “Prudentia” atrasto investoru 0

Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” valdes priekšsēdētājam Martinam Gausam nav izdevies pārliecināt valdības koalīcijas partneri Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) par atbalstu piekrišanai aizdevumam no Valsts kases 80 miljonu eiro vērtībā ar nosacījumu, ka darījumā tiek paturēts “Prudentia” atrastais investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess, žurnālistiem trešdien pēc ZZS frakcijas tikšanās ar Gausu sacīja frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka ZZS, iespējams, varētu atbalstīt aizdevuma piešķiršanu “airBaltic” no Valsts kases, ja tiktu atrasts cits investors.

Taujāts, vai visi ZZS deputāti balsos pret, ja jautājums par aizdevumu “airBaltic” no Valsts kases nonāks līdz lemšanai Saeimā ar nosacījumu, ka tiek piesaistīts atrastais vācu investors, Brigmanis izteica cerību, ka “šis jautājums vispār nenonāks līdz balsojumam Saeimā”. “Negatīvais viedoklis pret šo jautājumu ir daudziem deputātiem, tostarp ārpus ZZS frakcijas,” viņš piebilda.

CITI ŠOBRĪD LASA

ZZS frakcijas vadītājs deputātu sarunu ar Gausu raksturoja kā smagu. Viņš pat norādīja, ka atsevišķi ZZS deputāti apšaubījuši, vai Latvijai ir nepieciešama šāda sava aviokompānija, kurā visu laiku jāiegulda nauda.

“Arī partijas iekšienē bija diskusija, vai valstij ir vajadzīga šāda aviosabiedrība “airBaltic”. Vai ir nepieciešama aviosabiedrība, kas nes nepārtrauktus zaudējumus, un kur nepārtraukti kā caurā mucā jāliek nodokļu maksātāju nauda, kas līdz šim ir noticis,” sacīja Brigmanis, piebilstot, ka pats atbalsta pozīciju, ka Latvijai ir nepieciešams “airBaltic”, kā arī ZZS Saeimas frakcijas vairākums to atbalsta, bet “ne absolūts vairākums”.

Brigmanis piebilda, ka partijas iekšienē ir izskanējuši jautājumi par Gausa atbilstību “airBaltic” vadītāja amatam.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka valdība aiz slēgtām durvīm 3.novembrī pēc vairāk neka četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru “airBaltic” – Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš aviokompānijā gatavs ieguldīt 52 miljonus eiro pie nosacījuma, ka valsts investēs 80 miljonus eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, “airBaltic” aizņemoties Valsts kasē un pēc tam attiecīgo aizdevumu kapitalizējot. Par aizdevumu gan vēl būs jālemj Saeimā, ko plānots darīt kopā ar nākamā gada valsts budžetu.

Līdz ar attiecīgo darījumu paredzēts, ka attiecīgā privātā investora Latvijā dibināts uzņēmums iegūs 20% “airBaltic” kapitāldaļu, savukārt valstij stratēģiskā investora piesaistes gadījumā būs tiesības attiecīgas akcijas izpirkt. Par dažādiem nosacījumiem, ko investors sagaida no valsts, tostarp iespēju pārdot vairākas Krievijā ražotas lidmašīnas “Sukhoi Superjet”, paredzēts diskutēt, strādājot pie akcionāru līguma. Pats investors gan paudis, ka viņa ieguldījums “airBaltic” nav atkarīgs no tā, vai aviokompānija iegādāsies attiecīgās lidmašīnas.

Reklāma
Reklāma

Tāpat vēstīts, ka ZZS pirmdien, 9.novembrī, valdes un frakcijas kopsēdē premjerei Laimdotai Straujumai paudusi neapmierinātību par valdības lēmumu piešķirt aizdevumu “airBaltic”, kas vēl būs jāapstiprina Saeimai, un rosināja par šo jautājumu balsot atsevišķi no nākamā gada budžeta jautājumiem.

Savukārt Nacionālā apvienība uzskata, ka “Prudentia” ir pilnībā zaudējis reputāciju, sniedzot finanšu konsultācijas saistībā ar “airBaltic”.

Vienlaikus “Prudentia” uzskata, ka, ja Saeima apturēs darījumu ar Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” investoru, lidsabiedrības darbība var tikt apdraudēta un sekas var būt katastrofālas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.