Gauss: “airBaltic” slēgs līgumu ar vienu no lielajām lidsabiedrībām 0
Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” gatavojas noslēgt līgumu ar vienu no lielajām lidsabiedrībām, intervijā žurnālam “Klubs” marta numurā skaidro lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss. Tā kā tas vēl neesot izdarīts, nekādu detalizētāku informāciju viņš nevarot sniegt.
Gauss atzīst, ka kopumā lielās lidsabiedrības principā ir ieinteresētas Baltijas reģionā un tās visas šeit grib attīstīties.
“Varbūt ne 2012.gadā, kas solās būt grūts mūsu industrijai, bet, iespējams, 2013.gads būs pavisam citāds, un mēs pieredzēsim daudz kompāniju, kas vēlēsies šurp lidot,” vērtējot situāciju kopumā Rīgas lidostā, norāda Gauss.
Kā ziņots, “airBaltic” prezidents Bertolts Fliks pērn 4.oktobrī atkāpās no aviokompānijas vadītāja amata, savukārt Gauss amatā tika iecelts 21.oktobrī.
Karjeru Gauss sāka 1992.gadā kā “Boeing 737” pilots, treniņu vadītājs un eksaminētājs kompānijā “Dba Luftfahrtgesellschaft”. No 1995.gada viņš pārņēmis kompānijas menedžmenta funkcijas, bijis arī operatīvās darbības vadītājs un virszemes pakalpojumu departamenta vadītājs, bet no 2004. līdz 2007.gadam bija lidsabiedrības vadītājs.
Vācietis Gauss iepriekš vadīja Ungārijas lidsabiedrību “Malev”, kura nesen bankrotēja.
Marta sākumā jaunais lidsabiedrības vadītājs Gauss prezentēs jauno ilgtermiņa “airBaltic” biznesa plānu.
“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem. Neatkarīgi no izlidošanas vietas “airBaltic” piedāvā ērtus savienojumus no sava Ziemeļu tranzītmezgla Rīgā uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, NVS un Tuvajos Austrumos.
“airBaltic” ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. “airBaltic” flotē ir 34 lidmašīnas: sešas “Boeing 737-500”, astoņas “Boeing 737-300”, divas “Boeing 757-200”, desmit “Fokker 50” un astoņas “Bombardier Q400Next Gen”. “airBaltic” veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas.
“airBaltic” konsolidētie zaudējumi 2010.gadā bijuši 35,9 miljoni latu, bet apgrozījums – 204,4 miljoni latu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas “Lursoft” informācija. Savukārt provizoriskie dati liecina, ka 2011.gadā “airBaltic” strādājis ar vairāk nekā 60 miljonu latu zaudējumiem un 204 miljonu latu apgrozījumu.