Viedtelevīzija visiem – līdz vasarai 0
Tikmēr “LMT” pēdējo mēnešu laikā ir aizņemti ar savas unikālās viedtelevīzijas funkcionalitātes uzlabošanu un pēdējo šķēršļu pārvarēšanu. Izrādās, ka viedtelevīziju komerciālā režīmā izmanto ap 500 klientu. Labs rezultāts, jo “LMT” ierīci testa periodam nodeva 1000 cilvēku rokās. Tomēr problēmas joprojām pastāv – vēl joprojām rit sarunas par MTG kanāliem (TV3, TV6, LNT u. c.). Skaidrs gan, ka jau pavasarī visam jābūt atrisinātam un beidzot varētu sākties produkta piedāvāšana plašākām masām. Kaut gan arī tagad ikviens, kuru interesē un kuram 4G tīkla kapacitāte ļauj, var pieteikties uz viedtelevīzijas pakalpojumiem. Kompānijas viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis sacīja, ka viedtelevīzija 4G tīklā ir pavisam jauna koncepcija gan tehnoloģiski, gan kā pakalpojums. “Daudzi operatori pasaulē brīnās, ka tas vispār ir iespējams. Mūsu tīkla infrastruktūras kvalitāte un izvēlētais tehniskais risinājums ļauj “LMT” būt vienam no pirmajiem pasaulē, kas piedāvā televīziju 4G tīklā.”
Būtisks notikums pērn bija “LMT” lēmums pirmajiem, turklāt vēl pirms Eiropas Savienības noteiktā 15. jūnija, atcelt viesabonēšanu Eiropā, piedāvājot bezmaksas sarunas un īsziņas Eiropas Savienības teritorijā. Tomēr tika aizmirsts internets, ko savukārt piedāvā “Bite”. I. Pūķis gan norāda, ka balss pakalpojuma ieviešana nenozīmē interneta aizmiršanu. “Šobrīd strādājam arī pie jauna interneta piedāvājuma visām Eiropas valstīm, taču tas ir komplicēts darbs. Datu apjomam, atšķirībā no runāšanas, praktiski nav noteikta fiziska limita, un, tā kā katram megabaitam ārzemēs ir izmaksas, tad nepieciešami sarežģītāki aprēķini, lai izstrādātu lietotājam saprotamu un ērti lietojamu piedāvājumu,” sacīja “LMT” pārstāvis.
“Tele2” nogaida
Visklusākā šķiet “Tele2”, kura nav ieviesusi nedz internetu Eiropā par brīvu, nedz sarunas par brīvu. Bet tā līdz šim vienmēr reaģējusi uz mobilo sakaru līdera novitātēm. Kompānijas valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs man skaidroja, ka “šobrīd tiek apsvērti dažādi iespējamie varianti, lai piedāvājums atbilstu klientu interesēm un vēlmēm”. Nav izslēgts, ka kompānija nolēmusi pavērot, kā pret izmaiņām attiecas abu konkurentu klienti, mēģinot saprast, kā jaunumus, kuri būs jāpaziņo jau pavisam drīz, padarīt nesāpīgākus.
“Centīsimies būt lieliski abos virzienos, lai klientam nebūtu jāizdara nepatīkama izvēle starp sarunām un internetu. Sarunas ir un būs viens no vērtīgākajiem mobilo sakaru veidiem, taču jau pirms pieciem gadiem mūsu tīklā tika sasniegts lūzuma brīdis, kad mobilā interneta plūsma pārsniedza balss sarunu plūsmu,” sacīja V. Vancovičs. Savukārt, runājot par TV platformām, “Tele2” nemaz tik klusi nebija – izveidota “Atvērtā TV”, turklāt kompānija līdz ar to sākusi piedāvāt vienu no labākajām tehnoloģiskajām ierīcēm – “Google Chromecast”, kas bez vadiem palīdz straumēt saturu no viedtālruņa vai datora uz televizoru.
Interesanti, ka šogad jaunu interaktīvās televīzijas platformu piedāvās “Baltcom”. Būs daudzekrānu lietošanas un jaunas interaktivitātes funkcijas, ko varēs kontrolēt ar dažādām viedierīcēm.