Klientu rindas pie “PNB bankas”; Daugavpilī, kur sākušās garantēto atlīdzību izmaksas.
Klientu rindas pie “PNB bankas”; Daugavpilī, kur sākušās garantēto atlīdzību izmaksas.
FOTO: Ivars Soikāns/LETA

Garantētajās atlīdzībās “PNB klientiem” izmaksāti 49 miljoni eiro 0

“PNB bankas” klientiem garantētajās atlīdzībās līdz piektdienas plkst.14 izmaksāti 49 miljoni eiro, kas ir 17,6% no visas izmaksājamās summas, aģentūrai LETA pavēstīja bankas “Citadele”, kas veic garantēti noguldījumu izmaksas “PNB bankas” klientiem, pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas
Bankā informēja, ka līdz šim gandrīz 10 000 “PNB bankas” klientu ir saņēmuši finanšu līdzekļus.

Kopumā garantētajās atlīdzībās “PNB bankas” klientiem nepieciešams izmaksāt apmēram 279 miljonus eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau vēstīts, ka privātpersonām, kas ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) maksājumu – pabalstu, pensiju – saņēmēji ar jau esošu kontu bankā “Citadele”, nav nepieciešams doties uz banku “Citadele”, jo garantētā atlīdzība tiks automātiski pārskaitīta uz kontu bankā “Citadele”. Taču sešu mēnešu laikā no atlīdzību izmaksu sākuma būs nepieciešams apstiprināt VSAA, vai arī turpmāk ir vēlme saņemt maksājumus bankā “Citadele”.

Privātpersonām, kas ir VSAA maksājumu saņēmēji, bet bez konta banka “Citadele” no šodienas jādodas uz noteiktām “PNB banka” filiālēm, dokumentu parakstīšanai līdzi ņemot pasi vai ID karti.

Šiem klientiem tiks automātiski atvērts konts bankā “Citadele” un ieskaitīta garantētā atlīdzība.

Tostarp šiem klientiem bankas “Citadele” internetbanka būs pieejama uzreiz pēc dokumentu parakstīšanas, bet norēķinu karti varēs saņem pa pastu divu darba dienu laikā. Vienlaikus “PNB banka” filiālē būs iespējams aizpildīt iesniegumu VSAA par turpmāko pabalstu/pensiju saņemšanu bankā “Citadele” vai kādā citā bankā.

Privātpersonām, kuras ir rezidents ar jau esošu kontu bankā “Citadele”, ir jāaizpilda pieteikums par garantētās atlīdzības saņemšanu internetbankā vai bankas “Citadele” filiālē. Šiem klientiem garantētā atlīdzība tiks pārskaitīta uz kontu bankā “Citadele” vai kontu jebkurā citā finanšu iestādē.

Savukārt privātpersonām, kuras ir rezidents bez konta bankā “Citadele”, ir jādodas uz bankas “Citadele” filiāli, jāidentificējas un jāsaņem garantēto atlīdzību ar pārskaitījumu uz kontu jebkurā finanšu iestādē.

Tajā pašā laikā privātpersonām, kas ir ārvalstu rezidenti, kā arī juridisko personu pārstāvjiem ir jāzvana uz bankas “Citadele” informatīvo tālruni un jāvienojas par tikšanos.

Latvijas Noguldījumu garantiju sistēma paredz līdz 100 000 eiro garantēto atlīdzību katram noguldītājam. To izmaksā gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu noguldījumiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai.

Reklāma
Reklāma

Garantētās atlīdzības izmaksas pilnībā veiks no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda, un šim mērķim, pēc FKTK vēstītā, nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta. Garantēto atlīdzību izmaksai “PNB bankas” klientiem ir nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro.

Tāpat ziņots, ka no 15.augusta, plkst.21 ir apturēta “PNB bankas” darbība un 22.augustā sākās garantēto noguldījumu izmaksas.

Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt “PBN banku” par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt “PNB bankas” noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu “PNB bankā” un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.