Gaidām jauno “Škoda Fabia” – šogad tāda tirgū būšot 1
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Šogad tāda tirgū būšot. Ceram, ka arī uz mūsu konkursu tā atbrauks. Un (vēlams kopā ar “Opel Corsa”, “Ford Fiesta” un vēl kādu) parādīs, kurp stūrē “mazā klase”.
Eiropas bestsellera ceturtā paaudze kļuvusi par 10 cm garāka. Tikpat pieaudzis ir attālums starp asīm. Un ieguvums ir gan komfortablāks ripojums, gan ietilpība. Bagāžnieks, pat sēdekļu atzveltnes nelokot, nu ir 0,38 kubikmetri (par 10% pārspējot līdzšinējo klases līderi “VW Polo”). Braucot divatā, aiz sevis varēsiet iekraut vēl trīsreiz vairāk.
Auto sver tikai vienu tonnu. Pateicoties dažādiem aerodinamiskiem smalkumiem, tā gaisa pretestības koeficients ir tikai 0,28 – daudz garāku limuzīnu cienīgs. Pirmais fakts dos dinamiku pilsētā. Otrais – degvielas ekonomiju ātrākos braucienos.
Motori? Dīzeļu jaunajā piedāvājumā vairs nav. Elektriskas piedziņas – vēl nav. Bet ir mazu benzīnnieku palete, kas sākas no šķietami arhaiskiem 65 un 80 ZS. Bet šie trīscilindru dzinēji ir supermoderni. To CO2 izmeši mazāki par 100 g/km un tātad atbilst ES tuvāko gadu ekoloģiskajām prasībām. Pārnesumi gan būs jāslēdz pašam – DSG automāts tiks piedāvāts tikai kopā ar jaudīgāko (110 ZS) motoru. Tas spēs jūs vest mazliet ātrāk par 200 km/h. 80 zirgi dos tikai 179 km/h. Tikai?
Ja pircēju neapmierina “Fabia” standarta piekare, papildaprīkojuma sarakstā ir vēl divi balstiekārtas varianti. Pirmais sola sportiskāku braukšanas pieredzi, ko nodrošinās stingrāki amortizatori un par 15 mm zemāks klīrenss, otrs ir daļa no “Rough-Road” paketes un ir vilinošs, ja pircējs savu “Fabia” plāno izmantot ne tikai asfalta ceļos vien. Šādā gadījumā kopā ar citām atsperēm un amortizatoriem komplektā ir iekļauti apakšas aizsargpaneļi, bet klīrenss ir par 15 milimetriem augstāks nekā versijai ar standarta balstiekārtu.
Cenas Latvijā pagaidām nav paziņotas. Vācijas tirgū tās sāksies no 13 990 eiro, pārsniedzot 20 tūkstošus vien jaudīgākajā un automatizētajā versijā.