“Fūre” veda aptuveni 500 televizorus! Šoferis par vēlu pamana rotācijas apli un avarē 6
Naktī uz otrdienu Ķekavas novadā, netālu no Rīgas HES, kāds tālbraucējs no Polijas tumsā pēdējā mirklī pamanīja rotācijas apli. Tobrīd bremzēt jau bija par vēlu un šoferis centās savaldīt automašīnu, lai to neapgāztu.
Rotācijas aplī, kas savieno četrus virzienus pie Rīgas HES, pēdējās nedēļas laikā no ceļa noslīdējuši vairāki auto, pārsvarā kravinieki. Otrdienas rīts nebija izņēmums, bet šoreiz, atšķirībā no iepriekšējiem incidentiem, ceļš nebija pārāk slidens, par iemelsu avārijai kalpoja kas cits.
Kravas automašīnas vadītājs Mareks stāsta: “Bija agrs rīts, bija viegla migliņa. Mazliet par ātru braucu un, kad ieraudzīju apli, bija par vēlu, sāku bremzēt un mani sanesa. ”Fūri” sameta sāniski un tādā skatā, kā tā tagad ir, tā arī iebrauca. Jo piekabes svars mani iestūma iekšā un es nevarēju izstūrēt.”
Brīdī, kad vairākas tonnas smagā fūre slīdēja grāvī, tā gandrīz apgāzās uz sāniem, Mareks centās noturēt auto uz riteņiem un tas izdevās. Krava, kas tika vesta uz Sauriešu pusi, ar aptuveni pieciem simtiem televizoru – palika neskarta. Mareks saka, ka pa visiem 15 gadiem, kas pavadīti pie kravas automašīnas stūres, šī viņam ir pirmā avārija.
“Tur ir pārāk tumšs un aplis nav izgaismots, nav gaismas, viegla migliņa. Es nepamanīju to apli. Vajag izgaismot šo apli, jo pēc šīm pēdām kas te ir, var redzēt, ka ne pirmā mašīna, kas aizbraukusi taisni,” saka Mareks.
Ņemot vērā šofera teikto un negadījumu biežumu šajā rotācijas aplī, iespējams, atbildīgajiem dienestiem tiešām jāizvērtē, vai izmaiņas satiksmes organizācijā ļautu kravas auto šoferiem izvairīties no avārijām. Kā viens no variantiem, ko iesākt – visa ceļa posma garumā starp diviem rotācijas apļiem ierobežot ātrumu līdz 70 kilometriem stundā.