
Salīdzināšana 1
“Paskaties, cik klausīgs puisītis blakus spēlējas,” “Bet Jānītis uzrakstīja kontroldarbu labāk nekā tu. Kāpēc?”, “Lūk, kāda laba meitenīte. Bet tu!?”
Bērns dzird, ka viņš ir sliktāks par citiem. Viņam nav nekā unikāla, viņš visu dara ne tā.
Nākotnē cilvēks uzskatīs sevi par nepietiekami labu kaut kam. Viņš necentīsies virzīties uz priekšu, jau iepriekš zinot, ka zaudēs.
Kādas ir alternatīvas?
Koncentrējieties uz jūsu atvases pozitīvajām spējām un īpašībām. Neaizmirstiet, ka ikvienā cilvēkā ir unikālas īpašības, kuras ir uzslavas vērtas. Biežāk sakiet bērnam, kāds viņš ir malacis un cik brīnišķīgi viņam padodas kaut kas: “Tu ļoti labi raksti sacerējumus! Tev ir talants”, “Tu esi zelts, malacis, es lepojos ar tevi”.