Bīstamība 1
“Neej pa peļķēm, apsaldēsies,” “Tur ir suns – iekodīs!”, “Ēd lēnāk, citādi sāpēs vēders” u.tml. Bērns dzird, ka pasaule ir naidīgi noskaņota. Lai ko arī viņš darītu, tas ir bīstami. Jāsecina – labāk nedarīt neko. Nākotnē viņš maz rīkosies, baidīsies spert soli pretī pasaulei, viņam būs grūti gūt panākumus tur, kur jābūt izlēmīgam.
Kādas ir alternatīvas? Sakiet: “Nāc, uzvilksim gumijas zābakus un skriesim pa peļķēm kopā!”, “Esi, lūdzu, uzmanīgs, sargā sevi”, “Uzspēlējam spēli, kurš ģimenē visilgāk spēj sakožļāt ēdienu?”.
Tas nozīmē – iepazīstiet pasauli kopā ar bērnu. Pastāstiet viņam, kā var izvērsties tikšanās ar dusmīgu suni un neaizmirstiet pastāstīt, ka ir labsirdīgi suņi. Atļaujiet bērnam pieļaut kļūdas. Jo pasauli viņš iepazīs ne pēc jūsu ieskatiem, bet vadoties no savām sajūtām, emocijām, rīcības.