FOTO: Uzņēmums “Latvijas balzams” audzē peļņu un atver Ekskursiju centru, bet “Melnā balzama” receptūru neatklās 1
Baltijā vadošā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” peļņa pērnajā gadā sasniegusi 9,38 miljonus eiro, kas ir par 9% lielāka nekā 2017. gadā, informē uzņēmuma komunikāciju speciāliste Sabīne Rutka.
Kā pozitīvā pieauguma galvenie iemesli minamas izmaiņas uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanas kārtībā un izmaiņas krājumu vadībā.
“Šie divi galvenie faktori ir ļāvuši mums turpināt veikt ieguldījumus ražošanas iekārtu automatizācijā,” atklāj AS “Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns, kurš piebilst – lai gan pērnā gada apgrozījums ir nedaudz krities dēļ pasūtījumu un pārdošanas apjomu samazinājuma, uzņēmumam šis ir bijis ļoti veiksmīgs un rezultatīvs gads.
AS “Latvijas balzams” auditētais neto apgrozījums 2018. gadā sasniedza 75,1 miljonu eiro, kas ir par 4% mazāk nekā 2017. gadā, kas skaidrojams ar jaunas krājumu vadības sistēmas ieviešanu un attiecīgi krājumu apjoma samazināšanu izplatītāju pusē.
2018. gadā “Latvijas balzams” veica ievērojamus ieguldījumus ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai.
Pērnais gads aktīvi aizvadīts arī jaunrades zīmē, uzņēmumam iesoļojot populārajā premium džina kategorijā ar zīmolu “Cross Keys Gin”; jauninājumus un iepakojuma atsvaidzinājumu pieredzējuši tādi pazīstami zīmoli kā “Lucky dog” sidrs, radīta “Rīgas Melnais Balzams” īpašā sērija Latvijas simtgadei un citi. Tāpat “Latvijas balzams” attīstījis savu klātbūtni arī privāto preču zīmju produktu ražošanā.
“Šajā gadā mēs fokusēsimies uz investīciju iespējām eksistējošos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu izaugsmes potenciālu, pievērsīsim pastiprinātu uzmanību efektivitātes pilnveidošanas programmai, kā arī palielināsim ražošanas efektivitāti, liekot uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem, lai nodrošinātu mūsu mērķi – piegādāt kvalitatīvu produkciju par konkurētspējīgu cenu,” 2019. gada uzņēmuma mērķus komentē Intars Geidāns.
Tāpat “Latvijas balzams” nupat vēris durvis plašākas sabiedrības apmeklējumam, 30. aprīlī svinīgi atklājot ražotnes Ekskursiju centru. Pirmajā oficiālajā ražotnes ekskursijā līdz ar “Latvijas balzams” pārstāvjiem piedalījās tūrisma nozares eksperti, Ekskursijas centra koncepta izveides autori un mediji.
“Jau gadu desmitiem saskaramies ar iedzīvotāju un tūristu vēlmi apmeklēt ražotni, tādēļ, uzsākot “Latvijas balzama” 120. jubilejas gadu, oficiāli un arī tīri tehniski esam gatavi uzņemt viesus ražotnē,” stāsta “Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.
Ražotnes Ekskursiju centra koncepta un dizaina izstrādē iesaistījās tādi pieredzējuši dizaina eksperti kā Mareks Birznieks, Liene Griezīte un Mārtiņš Dambergs.
“Vislielākā interese līdz šim ir bijusi par leģendārā zīmola “Rīgas Melnais Balzams” receptūru, tomēr šajā jautājumā paliksim nelokāmi – šo receptūru arī turpmāk zinās tikai trīs cilvēki visā pasaulē: balzama vecmeistars un divi viņa palīgi.
Tāpat sniegsim iespēju nogaršot ko unikālu; tikai šīs ekskursijas ietvaros būs iespējams nobaudīt “Rīgas Melnā Balzama” ekstraktu – 15 zālīšu uzlējumu, kas atrodams visu “Rīgas Melnais Balzams” veidu sastāvā,” atklāj Intars Geidāns.
Ikvienam interesentam ir iespējams pieteikt ekskursiju sev vēlamā laikā ražotnes mājaslapā. Ražotnes apmeklējuma cena vienai personai ir 15 eiro (iekļaujot PVN), aptuvenais ekskursijas ilgums ir divas stundas un maksimālais grupas apjoms – 15 personas. Ekskursiju pieredzējušu gidu pavadībā iespējams pieteikt latviešu, angļu un krievu valodās.