Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023

FOTO, VIDEO. Svinīgā pasākumā jaunos “Vivi” elektrovilcienus izmēģina amatpersonas un pasažieri 83

Šā gada beigās pasažierus varētu pārvadāt 19 jaunie elektrovilcieni, aģentūrai LETA piektdien sacīja AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Viņš atzīmēja, ka šobrīd “Pasažieru vilciena” īpašumā ir trīs elektrovilcieni, bet kopumā Latvijā ir nogādāti 20 elektrovilcienu sastāvi. Vienlaikus vilcienu ražotāja – Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” – mērķis ir līdz šā gada beigām nodot “Pasažieru vilcienam” kopumā līdz 19 no elektrovilcienu sastāviem.

Tāpat Grigulis norādīja, ka “Pasažieru vilciena” mobilajā lietotnē “Vivi” varēs redzēt, kuros reisos brauc jaunie vilcieni un kuros vecie. “Pagaidām šī iespēja ir plānota tikai mobilajā lietotnē, bet uzņēmums apsver iespēju informāciju ievietot arī mājaslapā,” viņš sacīja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt, jautāts par iespējamajām soda sankcijām Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” par jauno elektrovilcienu savlaicīgu nepiegādāšanu, Grigulis norādīja, ka tuvākajās dienās “Pasažieru vilcienam” svarīgākais darbs būs vilcienu pārņemšana. “Sodu sankciju izvērtēšana ir darbs juristiem, lai viņi pabeidz izvērtējumu un pasaka, cik nokavētās dienas ir attaisnotas un cik nav”, viņš uzsvēra.

Tāpat Grigulis atzina, ka jaunajos elektrovilcienos nav velosipēdu novietņu, tomēr risinājumi ar “Škoda Vagonku” ir izstrādāti. “Noteikti būs nepieciešams papildu finansējums, bet, ja lēmumi tiks pieņemti pietiekami ātri, tad līdz vasaras sākumam velosipēdu novietņu risinājumi varētu būt ieviesti,” teica “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī pastāstīja, ka nākamā gada laikā ir plānots palielināt vilcienu reisu skaitu, jo 32 jaunie elektrovilcieni ļaus vilcienus izmantot regulārāk.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) sacīja, ka elektrovilcienu pārvadājumu uzsākšana ir būtisks solis sabiedriskā transporta attīstībā, jo ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu Latvija attīsta dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. “Turpināsim strādāt, lai palielinātu pieturvietu skaitu, nevis slēgtu stacijas, tādējādi veicinot iedzīvotājiem pieejamu un ērtu mobilitāti,” uzsvēra Briškens.

Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (JV) norādīja, ka ES finansējums tiek izmantots, lai būtiski uzlabotu sabiedriskā transporta sistēmu Latvijā. “No tā ieguvēji ik dienu būs tūkstošiem pasažieru, kuru dzīves kvalitāte uzlabosies, pateicoties labākai transporta savienojamībai un plašākām mobilitātes iespējām,” papildināja Dombrovskis.

“Škoda Group” valdes loceklis Zdeneks Svata atgādināja, ka vilcienu piegādāšanu būtiski ietekmēja Covid-19 pandēmija un Krievijas sāktais karš Ukrainā.

Reklāma
Reklāma

LETA jau vēstīja, ka no piektdienas pasažieru pārvadājumus Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā sākuši trīs jaunie elektrovilcieni, savukārt sestdien, 16.decembrī, jaunie elektrovilcieni sāks pasažieru pārvadājumus arī Jelgavas virzienā.

Vienlaikus “Pasažieru vilciena” pārstāvji skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām “Pasažieru vilcienam” ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā pusotra gada – 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

“Pasažieru vilciena” apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 44,256 miljoni eiro, kas ir par 19,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa samazinājās par 21% – līdz 458 074 eiro.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.