FOTO: Saprātīgs protests vai huligānisms? Rīgas ielas pārpilda “Kritiskā masa” 0
Trešdien, 1. maijā, pie Dailes teātra sākās tradicionālais Kritiskās masas velobrauciens.
Kā norāda organizatori, pasākuma mērķis ir pievērst sabiedrības, politiķu un ierēdņu uzmanību velo satiksmes problēmām. Dalībnieki vēlas panākt, lai bērni varētu droši tikt uz skolu un ikdienas satiksme būtu droša arī viņu piederīgajiem.
Organizatori vērš uzmanību, ka Rīgā pēdējo četru gadu laikā nav izbūvēts neviens kilometrs jaunas veloinfrastruktūras un pie varas esošo politiķu solītie projekti gadu no gada tiek atlikti.
Kritiskās Masas līdzorganizētājs Maris Jonevs noraida Valsts policijas pārmetumus, ka pasākums apdraud satiksmes drošību.
Rīkotāji kritizē Ceļu policiju, kas, piedaloties dažādās konsultatīvajās padomēs, nav aktualizējusi jautājumus par veloceliņu nepieciešamību Rīgas satiksmē, kā arī Rīgas domi, kura citastarp nav ņēmusi vērā savāktos parakstus par velo joslas izveidi Brīvības ielā
Pasākuma dalībnieki aicināti pulcēties arī kafejnīcas “Autentika” pagalmā, Bruņinieku ielā 2, kur visas dienas garumā risinās Velosvētki. Pasākuma laikā apmeklētāji var cienāties ar kafiju un uzkodām, apmeklēt CSDD velo reģistrēšanas telti, kā arī virkni radošo darbnīcu.
Plkst. 18 “Autentikā” gaidāms bezmaksas koncerts, kurā uzstāsies grupas “Omert?”, “Oranžās Brīvdienas” un “Tape Electro”.
Arī Ādmiņu ielā 4 gaidāms vēl viens Kritiskās masas koncerts, kurā uzstāsies grupas “lssa”, “Nekad”, “Single Window”, “Tesa” un “Dūmu zārka zēni”. Ieeja koncertā ir pieci eiro.
Sabiedrība, tostarp paši velobraucēji, “Kritisko masu” sociālajos tīklos vērtē krasi polarizēti – no atgādinājuma, ka šāds pasākums nebūtu nepieciešams, ja Rīgā būtu sakārtota infrastruktūra, līdz salīdzinājumam ar vardarbību ģimenē.
Ceru, ka nepiesaukšu nelaimi, bet pateikšu. Nebraucot virsū cilvēkiem / netriecoties pēc taisnības / saskatoties ar autovadītājiem un cieņpilni abiem veicot manevrus / arī neesošajā Rīgas velo infrastruktūrā iespējams +- normāli pārvietoties. Tāpēc nebraucu #kritiskamasa
— zhanett (@zhanett) May 1, 2019
Manuprāt, #kritiskamasa ir fantastiska iespēja @Valsts_policija mācībām masu nekārtību likvidēšanā. Būšu ļoti vīlies, ja tā netiks izmantota.
— Jānis Liksts (@janisliksts) April 30, 2019
Kritiskā masa likās super iniciatīva līdz brīdim, kad uzzināju, ka tas ir masveida noteikumu pārkāpšanas pasākums. Tāds vidējais pirksts pārējiem satiksmes dalībniekiem. Kāpēc nevar civilizēti?
— Ernests Štāls (@so_on) May 1, 2019
Saprotu streikus, gājienus uc. likumīgus protestus. Apzinos mērķi, bet nespēju pieņemt #KritiskāMasa akcijas metodes, ignorējot CSN. Ikdienā pārvietojos ar velosipēdu, un lūdzu mani nepieskaitīt tam baram, kas pārņēmis Rīgas ielas.https://t.co/5weo7jcHEEhttps://t.co/5weo7jcHEE
— Jānis Bernāts (@JanisBernats) May 1, 2019
Tā #kritiskamasa ideja ir apmēram tāda: ja vīrs iekausta sievu, tad vajag iedrošināt sievu iedot pa galvu vīram, jo tas ļoti veicina savstarpējo uzticēšanos, cieņu un beigās arī uzlabo ģimenes dzīves apstākļus.
— Juris Garjāns (@JurisGarjans) May 1, 2019
tikmēr, kamēr Rīgā nebūs visu vecumu velobraucējiem piemērotas un drošas veloinfrastruktūras vai pilsētas vēlnes tādu veidot, braukšu #kritiskāmasa.
— Gustavs Strenga (@agnerts) May 1, 2019
Velo kustības tēvi Kopenhāgenā domā, ka #kritiskāmasa būtu jābūt draudzīgai un drošai https://t.co/INAnYHLUch
— Raivis Dejus (@RaivisDejus) May 1, 2019
Šorīt, kā gandrīz katru dienu, braucu ar velo uz treniņu no Teikas līdz Uzvaras parkam & atpakaļ. 2x mani gandrīz nogalināja, 4x nedeva ceļu, kur priekšroka, 3x neuztriecos gājējam, jo tā rīcību paredzēju vietā, kur man priekšroka. Tas viss brīvdienā. Tāpēc došos @kritiska_masa
— Edgars Bernāns (@EdgarsBernans) May 1, 2019
Precīzāk par #kritiskāmasa ir grūti pateikt. https://t.co/ubpbjxqHFU
— Madars Zvagulis (@Zvagulis) May 1, 2019
#kritiskamasa, manuprāt, ir jāuztver kā protesta akcija. protesta mērķis nav paglaudīt galviņu, bet gan apzināti provocēt, lai domātu par to kā vajadzētu, kas būtu jādara.
— Dāvis (@Davis___D) April 30, 2019
Nedomāju, ka kāds ar šo akciju aut ko risina. Risināt vajadzētu tiem, kas atbild par infrastruktūru. Kritiskā masa liek par šo tēmu sabiedrībā runāt. Tas ir vienīgais uzdevums un ar to tā arī lieliski tiek galā. Protams, ka visur ir duraki un akcija ir dīvaina, bet 1x gadā — lai.
— Jānis Baltiņš (@Snowtales) April 30, 2019
Ko ar kritisko masu darisiet ? Tā arī ļausiet stihiskam pūlim uzstādīt savus noteikumus . Tikpat labi ,tascvar būt arī zaļo cilvēciņu kritiskā masa. Šādi pasākumi ir drauds valsts drošībai un valsts iestāžu mīkstums dod signālu mūsu ienaidniekiem
— Provinciālis Rīgā (@ProvincialisR) April 30, 2019