LA.LV kolāža (FOTO: @fit_aitana/Instagram)

FOTO. “Precamies?” Mākslīgā intelekta radītās spāņu modeles skaistums valdzina pat slavenības, kas nenojauš, ka viņa nav īsta 30

Aitana, 25 gadus veca sieviete no Barselonas, katru nedēļu saņem privātas ziņas no slavenībām, kuras vēlas doties ar viņu uz randiņu. Bet diemžēl viņa nav īsta, viņu radījis dizaineris Rubens Krūzs, izmantojot mākslīgo intelektu, ziņo “Euronews”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

Aitana, pirmā spāņu modele, ko radījis mākslīgais intelekts, “dzimusi” pagājušajā vasarā, kad Rubens Krūzs, viņas dizaineris un aģentūras “The Clueless” dibinātājs, pārdzīvoja sarežģījumus, kas saistīti ar klientu trūkumu. “Mēs sākām analizēt savu darbu un sapratām, ka daudzi projekti tiek aizturēti vai atcelti problēmu dēļ, ko mēs paši nevaram ietekmēt. Bieži vien tā bija influencera vai modeļa vaina, nevis dizaina problēmas,” intervijā “Euronews” sacīja Krūzs.

Tāpēc viņi nolēma izveidot savu influenceri, ko izmantot kā paraugu zīmoliem, kas pie viņiem vērsās. Viņi radīja Aitanu, kuras fiziskais izskats ir tuvu pilnībai.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pēc viņas radītāja teiktā, virtuālā modele var nopelnīt līdz pat 10 000 eiro mēnesī, bet vidēji – 3000 eiro.

“Mēs to darījām, lai mums nevajadzētu būt atkarīgiem no citiem cilvēkiem, kuriem ir ego, mānijas vai kuri vienkārši vēlas nopelnīt daudz naudas pozējot,” saka Krūzs.

Viņa nopelna nedaudz vairāk par 1000 eiro par vienu reklāmu, un nesen ir kļuvusi par sporta uztura bagātinātāju uzņēmuma “Big” seju, tāpat viņa augšupielādē fotogrāfijas, kurās redzama apakšveļā, vietnē “Fanvue”, platformā, kas ir līdzīga “OnlyFans”.

View this post on Instagram

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

Tikai dažu mēnešu laikā viņai “Instagram” ir izdevies iegūt vairāk nekā 121 000 sekotāju, un viņas fotogrāfijām ir tūkstošiem skatījumu un reakciju. Viņa pat saņem privātas ziņas no slavenībām, kuras nezina, ka viņa nav īsta persona.

“Kādu dienu kāds labi pazīstams Latīņamerikas aktieris nosūtīja viņai ziņu ar uzaicinājumu uz randiņu. Šim aktierim ir aptuveni 5 miljoni sekotāju, un daži no mūsu komandas skatījās viņa seriālus, kad bija bērni,” stāsta Krūzs.

“Viņam nebija ne jausmas, ka Aitana neeksistē,” viņš piebilst.

Aģentūra ir pārpludināta ar pieprasījumiem no zīmoliem, kuri vēlas izveidot savu personalizēto modeli. “Viņi vēlas, lai viņiem būtu tēls, kas nav īsta persona un kas atspoguļo viņu zīmola vērtības,” saka Krūzs.

Tas palīdz arī ietaupīt. “Kima Kardašjana nopelna miljonu eiro par “Instagram” fotoattēlu. Neviens nepelna miljonu eiro par fotogrāfijas augšupielādi sociālajos tīklos, man tas šķiet absurdi,” viņš norāda.

Aģentūra uzskata, ka tas varētu palīdzēt tirgus cenu samazināšanā un radīt stimulu mazajiem uzņēmumiem, kas nevar atļauties lielas reklāmas kampaņas.

Tomēr iniciatīva neiztiek bez kritikas.

Daudzi ir nobažījušies, ka modeļu pilnība var ietekmēt jauno paaudzi, kas varētu kļūt apsēsta ar šādas pilnības sasniegšanu.

Tāpat tiek kritizēts izveidoto modeļu ļoti seksualizētais tēls. Aģentūra uzskata, ka viņi vienkārši ievēro estētiku, ko jau ir radījuši īstie influenceri un zīmoli. “Ja mēs neievērosim šo estētiku, zīmoli nebūs ieinteresēti. Lai mainītu šo sistēmu, ir jāmaina zīmolu redzējums. Pasaule kopumā ir seksualizēta,” viņi uzskata.

Reklāma
Reklāma
View this post on Instagram

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.