FOTO: Pasniegtas balvas par labākajām ceļu būvēm valsts ceļu tīklā 0
Maija pēdējā piektdienā tika pasniegtas balvas par labākajām pērnā gada ceļu būvēm valsts ceļu tīklā, portāls “LA.lv” uzzināja VAS “Latvijas Valsts ceļi”.
Būvdarbu laikā tilts ir atjaunots, no iepriekšējās tilta konstrukcijas ir palikušas tikai sijas.
Salaboti tilta balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna tilta brauktuve – sākot ar klātnes betonēšanu, hidroizolāciju, seguma ieklāšanu, kompensācijas šuvēm un beidzot ar gājēju ietvēm.
Būvdarbu līgumcena bija 720 tūkstoši eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta.
“Dzelzsbetona tilti var kalpot ilgi, Latvijā ir tādi, kas kalpo jau vairāk nekā simt gadu un funkcionē joprojām, kā, piemēram, tilts pār Gauju Strenčos, kas būvēts 1909. gadā, tilts pār Salacu septiņus kilometrus pirms Salacgrīvas vai lokveida pārvads pār dzelzceļu Altonavas ielā Rīgā. Ar interesi vērosim, kā pērn būvētais tilts pār Platoni izturēs laika pārbaudījumu,” pasniedzot balvas teica Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transportbūvju institūta direktors profesors Ainārs Paeglītis.
Būvdarbu ietvaros tika nomainīta seguma virskārta – veikta izlīdzinošā frēzēšana, plaisu aizliešana un jaunas virskārtas ieklāšana, atjaunota ūdens novades sistēma un uzpildītas nomales. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro (ar PVN) un tie tika finansēti no valsts budžeta.
Autoceļu pārbūves grupā Gada balvu saņēma AS “A.C.B.” par pārbūvi uz autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12) posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem (54,60.-72,78. km).
Posmā izbūvēts jauns salizturīgais slānis un šķembu pamats un ieklātas trīs asfalta kārtas. Viļānos ir izbūvēts rotācijas aplis, ir arī atjaunoti tilti pār Maltu, Kaževu un Malmuti.
Darbu līgumcena bija 20,5 miljoni eiro, no kuriem 85 % līdzfinansēja Kohēzijas fonds.
“Šogad izšķirties par uzvarētāju šajā grupā bijis sevišķi grūti, par ko liecina atšķirīgais vērtējums – katram ekspertam savs. Tas nozīmē, ka būvniecības līmenis ne tikai paaugstinās, bet arī izlīdzinās un nav vairs nianšu, kam vērtējumā būtu salīdzinoši mazāka nozīme,” savā uzrunā uzsvēra RTU inženierzinātņu fakultātes dekāns, profesors Juris Smirnovs.
Gada balvu par šo darbu saņēma SIA Igate. Šī posma pārbūves rezultātā autoceļš ieguva ielai atbilstošus elementus: ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, gājēju pārejas un barjeras, ielas apgaismojumu, ar luksoforiem regulējamus krustojumus un slēgtu lietus ūdens novadīšanas sistēmu.
Projekta īstenošanas laikā tika pārbūvēti arī elektroapgādes un sakaru, kā arī ūdensvada un kanalizācijas tīkli, bet Daugavas ielas un Mārupītes gatves krustojumā tika izbūvēts rotācijas aplis. Brauktuvi sedza trīs asfaltbetona kārtas.
Būvdarbu līgumcena bija 4,76 miljoni eiro, tos finansēja valsts budžets.
Autobraucēju balsojums notika maijā, visi interesenti varēja izteikt savu vērtējumu visiem 13 objektiem, kuri pretendēja uz balvām. Balsojums notika LVC mājas lapā www.lvceli.lv.
Starp balsotājiem arī tika izlozēta balva – iespēja uz nedēļas nogali saņemt savā rīcībā VW krosoveru T-Rock ar pilnu degvielas bāku. Laimīgais ieguvējs ir Imants Treidis.
Juris Palkavnieks ir bijis ilggadējs vadošais darbinieks autoceļu uzturēšanas uzņēmumos, kas bija VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” priekšteči, kopumā nozarē darbojies 50 gadus, pensionējies 2009. gadā.
Savukārt Olafs Kronlaks ir bijis ilggadējs valsts ceļu administrācijas vadītājs, tai skaitā VAS “Latvijas Valsts ceļi”, kopumā ceļu nozarē strādājis kopš 1963. gada, vadījis Latvijas ceļu būvnieku brigāžu darbu Tjumeņā pagājušā gadsimta 80. gados, kā arī visas Latvijas ceļinieku dalību 1991. gadā barikādēs, kuru laikā ceļa tehnika tika izvietota Vecrīgas ielās.
1998. gadā saņēmis Triju Zvaigžņu ordeņa 1. pakāpes goda zīmi. Pensionējies 2010. gadā.
Gada balvas ceļu būvniecībā tika piešķirtas jau devīto reizi. Šogad ekspertu žūrijā darbojās Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Marius Čereška, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis Elmārs Daniševskis, RTU Transportbūvju institūta direktors profesors Dr. sc. ing. Ainārs Paeglītis, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns profesors Dr. sc. ing.Juris Smirnovs, LVC Projektu kvalitātes audita daļas vadītājs Juris Tauriņš un ceļu un tiltu būvinženieris, ilggadējais SIA 8CBR galvenais inženieris Juris Anitens.
Uz gada balvām pretendēja pērnais veikums tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības, segumu atjaunošanas un autoceļu pārbūves grupās.
Tiltu pārbūvē un jaunu tiltu būvniecībā:
– Tilts pār Aivieksti uz autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) 132,51. km. SIA Viadukts.
– Tilts pār Platoni uz autoceļa P103 Dobele–Bauska 35,83. km. SIA Rīgas tilti.
– Tilts pār Abavu Rendā uz autoceļa P120 Talsi–Stende–Kuldīga 27,8. km. SIA Tilts.
Seguma atjaunošanā:
– Autoceļa A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) posms no Duntes līdz Svētciemam (48,10.-81,28. km). SIA Binders.
– Autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) posmi pie Skrīveriem (77,87.-80,28. km) un Stukmaņiem (116,40.-118,49. km). SIA Via.
– Autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posms no Zirņiem līdz Skrundai (115,74.-129,56. km). SIA Saldus ceļinieks.
Autoceļu pārbūvē:
– Autoceļa A12 Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) posms no Varakļāniem līdz Līvāniem (54,60.-72,78. km). AS A.C.B..
– Autoceļa A12 Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) posms no dz.c. pārbrauktuves līdz Ludzai (114,34.-125,14. km). AS A.C.B..
– Autoceļa P76 Aizkraukle–Jēkabpils posms no dz.c. stacijas Daugava līdz Salai (33,45.-38,43. km). SIA Saldus ceļinieks.
– Autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posmi pie Saldus (97,58.-99,74. km un 102,92.-113,13. km). SIA Saldus ceļinieks.
– Autoceļa P30 Cēsis–Vecpiebalga–Madona posms no Cēsīm līdz Priekuļiem (2,15.-8,02. km). SIA 8 CBR.
– Autoceļa P98 Jelgava–Tukums posms no Jelgavas Tukuma virzienā (0,0.-5,3. km). SIA Igate.
– Autoceļa P132 Rīga–Jaunmārupe posms no Rīgas robežas līdz Lielajai ielai Mārupē (1,80.-4,14. km). SIA Igate.