Reinis Nitišs (no kreisās) un Jānis Baumanis preses konferencē pusotru nedēļu pirms mājās gaidāmā PČ rallijkrosa posma.
Reinis Nitišs (no kreisās) un Jānis Baumanis preses konferencē pusotru nedēļu pirms mājās gaidāmā PČ rallijkrosa posma.
Foto: Evija Trifanova/LETA

FOTO: Pasaules rallijkrosa čempionāta posmā Biķernieku trasē startēs trīs pašmāju sportisti 0

Nākamnedēļ Biķernieku trasē gaidāmajā pasaules čempionāta rallijkrosā Latvijas posmā startēs trīs pašmāju autosportisti, tika paziņots trešdien notikušajā preses konferencē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
RAKSTA REDAKTORS
4 biežākās kļūdas, kāpēc topošie šoferi “izkrīt” CSDD braukšanas eksāmenā. Tās der atcerēties arī pieredzējušiem šoferiem
Lasīt citas ziņas

Jānis Baumanis un Reinis Nitišs startēs prestižākajā pasaules čempionāta “SuperCar” klasē, bet Eiropas čempionāta “SuperCar” ieskaitē cīnīsies Jānis Veģeris.

Baumanis šosezon pārstāv “STARD” komandu, bet Nitišs brauc “GRX Taneco” vienībā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Komanda starp sezonām padarījusi lielisku darbu. Ļoti ātri atradām regulējumus, kā kļūt ātrākiem. Arī sezonas laikā atradām vēl papildu ātrumu. Šobrīd cīnāmies ar to, lai būtu laba saķere trasē. Rīt dodos uz Austriju, kur izmēģināsim jaunus piekares regulējumus,” preses konferencē stāstīja Baumanis.

Viņš labprāt Rīgā startētu lietainos laikapstākļos, taču nesūdzēsies arī, ja būs saulains.

“Ļoti labprāt uzdejotu kādu lietus deju, bet ne vienmēr tas strādā. Šogad astoņos posmos bijuši vairāki uzvarētāji, tāpēc var teikt, ka čempionāts ir interesantāks.

Uzvara būtu ļoti fantastiski un prātam neaptverami, bet viss jādara pakāpeniski, vispirms sasniedzot pusfinālu,” skaidroja latviešu pilots.

FIA pasaules čempionāta rallijkrosā Latvijas posma preses konference

Nitišs “GRX Taneco” vienībā ir attīstības pilots, tāpēc neaizvada pilnu sezonu.

“Tie piloti, kas brauc pilnu čempionātu, nedrīkst braukt kalendārā iekļautajās trasēs. Es kā attīstības braucējs varu to darīt. Treniņi ir viena lieta, bet sacensības – pavisam cita,” nianses atklāja Nitišs, kurš posmā Zviedrijā kāpa uz goda pjedestāla. “Dabūjām patieso ātrumu – ja to pārnesīšu uz Latvija posmu, tad visam jābūt kārtībā. Mūsu automašīnas ir konkurētspējīgas un cīnās par augstākajām vietām.”

Tāpat arī Nitišs uzteica komandas darbu mašīnas ātruma uzlabošanā. “Taču vissvarīgākais ir sakārtot galvu, nepārdegt un nesataisīt liekas kļūdas. Latvijā spiediens būs liels un visi no mums kaut ko gaida. Varbūt mazāk jāizrādās pirms sacensībām, lai to varētu darīt pēc. Ar komandu esam vienojušies, ka katrs brauc pats par sevi. Protams, speciāli sānos viens otram nebrauksim, taču pavēles kādu laist garām nav. Neviens šajā līmenī nestājamies uz starta, lai tikai piedalītos.”

Tikmēr Veģerim šī būs debija augsta līmeņa rallijkrosa sacensībās. “Ceturto gadu braucu autokrosā, tāpēc jāpamēģina rallijkross. Pirmo gadu savās mājās bija stress, bet tas ar laiku pazūd. Pērn uzbūvēju jaunu “Citroen” mašīnu, ar kuru piedalīšos šajā posmā. Neko labu nevaru solīt, jo konkurence būs spēcīga, bet mēģināšu nobraukt pēc iespējas labāk,” stāstīja Veģeris.

Reklāma
Reklāma

Savukārt posma rīkotāju “RA Events” direktors Raimonds Strokšs pauda cerību, ka pašmāju piloti cīnīsies par uzvaru.

“Atšķirība starp pirmo un ceturto gadu ir dramatiska. Trase ir ļoti labi sagatavota, visi mīnusi ir labiekārtoti. Manuprāt, ir jāizdara viss, lai mēs šogad atkal būtu pirmie,” uzsvēra Strokšs.

“Skatītājiem būs pamatīgas izmaiņas – nav C sektora un viss, kas ar to saistās. Visas ierašanās procedūras un rinda būs liela. Aicinām uz trasi doties ar velosipēdu vai sabiedrisko transportu,” atzīmēja “RA Events” vadītājs.

Rallijkrosa pasaules čempionāts tuvāko gadu laikā pāries uz sacensībām ar elektroautomobiļiem. “Nākamajā piektdienā Motormuzejā, Rīgā, tiks prezentēta šī projekta e-automašīna. Ceru, ka arī izbrauks pāris demo apļus, lai mēs dzirdētu, kā tas izklausās,” pauda Strokšs.

Posms Latvijā divus gadus saņēma balvu kā vislabāk sarīkotās pasaules rallijkrosa čempionāta sacensības, kā arī divas reizes saņēmis Latvijas Gada balvu sportā nominācijā “Gada sporta notikums”. Tiesa, šobrīd Latvijas posmam nav valsts atbalsta licences iegādei, tāpēc tā nākotne ir miglā tīta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.