FOTO: Noskaidrots, kurš pārstāvēs Latviju starptautiskā uzņēmēju konkursā Dānijā 0
Piektdien, 17.maijā, starptautiskā konkursa “Creative Business Cup 2019” (CBC) nacionālajā fināla atlasē uzvaru guva inovatīvas mūzikas atskaņošanas iekārtas autori BABBIT.
Cīņa notiks gan par pasaulē radošākā “start-up” uzņēmuma titulu un galveno naudas balvu 7000 eiro apmērā, gan arī par starptautisko investoru uzmanību.
Karine Kalniņa, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora vadītāja skaidro – lai noteiktu spēcīgāko pretendentu pasaules finālam, nacionālās atlases žūrija jaunuzņēmēju sniegumu idejas pārdošanā vērtēja, liekot punktus piecās kategorijās – tirgus potenciāls, radošums, komanda, risku analīze un unikalitāte.
“Uzvarētājam tagad priekšā nākamās sacensības. Pirmās – jūnija sākumā Baltijas reģiona konkursā Helsinkos, bet jūlijā – pasaules finālsacensības Kopenhāgenā. Turklāt dubults prieks – BABBIT ir viens no septiņiem Radošo industriju inkubatora šī gada pavasarī uzņemtajiem dalībniekiem,” uzver K. Kalniņa.
Kā Helsinkos, tā arī Kopenhāgenā notiks ne tikai sacensības, bet arī meistarklases, lai vēl labāk sagatavotos savas biznesa idejas prezentēšanai un pārdošanai jau starptautiskajā tirgū.
Par uzvarētājiem:
Nacionālā uzvarētājuzņēmuma BABBIT biznesa ideja ir inovatīva mūzikas atskaņošanas iekārta, kas radīta, lai arī paši mazākie ģimenē varētu lietot Spotify. Bērni patstāvīgi atskaņo mūziku, novietojot rotaļlietas uz iekārtas.
2.vietu ieguva jaunuzņēmums TOOCHE. Tā biznesa ideja ir unikāli, funkcionāli un ērti rokām darināti apavi no tādiem ilgtspējīgiem materiāliem kā ananasu lapu ādas un filcētas vilnas.
Bet 3. vietā ierindojās YoPlayDo ar platformu futbola akadēmijām un treneriem spēlētāju datu un statistikas uzskaitei. Programma ir kā pilnvērtīgs, kvalitatīvs trenera asistents.
Balstoties uz datu vēsturi iesaistītajām pusēm, tostarp arī vecākiem, ir iespēja novērtēt spēlētāju progresu un attīstības līmeni. Latvijā tā šobrīd pieejama bez maksas.
CBC konkursa nacionālajā finālā vērtēja starptautiska žūrija: LIAA Biznesa inkubatoru nodaļas vadītāja Laura Očagova, Dānijas Kultūras institūta Latvijā vadītājs Simons Drevsens Holmbergs (Simon Drewsen Holmberg), “start-up” eksperte Heidi Sveina (Heidi Svane) no Dānijas, dizaina biroja H2E vadošā dizainere Ingūna Elere, pagājušā gada CBC Latvijas uzvarētājuzņēmuma Gamechanger Audio līdzdibinātājs Didzis Dubovskis un Toms Rusovs no Solfegio, kas otro vietu CBC nacionālajā finālā ieguva 2017. gadā.
Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot jaunuzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt papildu finansējumu sava biznesa tālākās izaugsmes veicināšanai.
Pērn starptautiskajā konkursā sevi pieteica vairāk nekā 5000 jaunuzņēmumu no 60 pasaules valstīm, pārstāvot tādas radošās nozares kā mūziku, arhitektūru, modi, tehnoloģijas, kino, medijus u. c.
Bet par balvām un radošākā jaunuzņēmēja pasaulē titulu cīnījās 49 uzņēmumi, un sīvajā konkurencē Latvijas uzņēmums Gamechanger Audio ieguva 2. vietu.
“Creative Business Cup” konkursa atlasi jau sesto gadu Latvijā organizē LIAA Radošo industriju inkubators. Konkursa partneri ir Kultūras ministrija, Dānijas Kultūras institūts, ziņu portāls DELFI, Latvijas Universitātes un Microsoft Inovāciju centrs.
Līdz šim CBC konkursā Latviju pārstāvējuši zīmoli “Vividly”, “Connection Codes”, “Anatomy Next”, “GIGI Bloks” un “Gamechanger Audio”.