FOTO: Nosauc labākos skolēnu mācību uzņēmumus 0
Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) pasākumā “Cits Bazārs ziemā” pasniegtas balvas labākajiem SMU septiņās nominācijās. Kā ierasts, arī šogad pasākums norisinājās tirdzniecības centrā Domina Shopping, kas uzņēma 270 SMU ar 900 skolēniem no visas Latvijas. Pasākumu organizē Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).
“Skolēni kļuvuši radošāki un sociāli atbildīgāki. Šogad jaunieši bija piedomājuši par ekoloģisku un Zero Waste jeb bezatkritumu produktu radīšanu. Putekļu sūcējs no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, zaļā dzīvesveida uzsākšanas komplekts, inovatīvas ūdens krūzes – tas ir apbrīnojami, ko viņi ir paveikuši tik īsā laikā!
Priecājos arī par cilvēku izrādīto interesi un to, cik daudzi iegādājās skolēnu radītos produktus. Tas ir milzīgs atbalsts un motivācija tam, lai jaunieši no skolēnu mācību uzņēmumiem augtu un attīstītos līdz nopietniem spēlētājiem tirgū,” stāsta JA Latvia valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.
Pasākuma ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai apmeklētāji, bet arī 40 pieredzējuši profesionāļi no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas septiņās nominācijās.
Gaismas aksesuāri, vaska produkti un aizdedzināmas bumbas
Nominācijā “Labākais SMU stends” vidusskolu grupā balvu no t/c Domina Shopping saņēma SMU “FROSY” no Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas SMU saviem klientiem piedāvā dizaina pudeles ar inovatīvu gaismas aksesuāru, kas ziņo cilvēkam, kad nepieciešams uzņemt šķidrumu. Pamatskolu grupā šajā nominācijā par laureātu kļuva SMU “Zumzums” no Bērzaunes pamatskolas, kas piedāvā dažādus produktus no bišu vaska.
Balvu no AS “Latvijas valsts meži” kā “Sociāli atbildīgākais SMU” vidusskolu grupā ieguva SMU “ECOVER” no Rīgas Franču liceja, kas gatavo likras auduma mācību grāmatu apvākojumus, bet pamatskolu grupā – SMU “Animal World” no Madonas pilsētas vidusskolas, kas piedāvā atstarojošas vestes un siksniņas mājdzīvniekiem.
Nominācijā “Inovatīva biznesa ideja” vidusskolu grupā balvu no LIAA ieguva un ar jaunu skatījumu pārsteidza SMU “Huntion” no Valmieras tehnikuma, kas izveidojis digitālu kompasu, kurā ar frekvences signāla palīdzību iespējams noteikt blakus esošo ierīču lietotāju atrašanās vietas. Pamatskolu grupā inovatoru garu parādīja SMU “Ugunsbumba” komanda no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas – viņu ar granulām pildītā viegli aizdedzināmā parafīna bumba arī ieguva LIAA balvu.
Labākie pārdevēji no Mārupes un Īslīces
Kā “Labākā SMU pārdošanas komanda” starp vidusskolām sevi pierādīja un balvu no Tallink saņēma SMU “Čill” no Mārupes Valsts ģimnāzijas, kurš veido asas dažādu veidu čili piparu mērces. Pamatskolu grupā šajā nominācijā sevi lieliski parādīja SMU “Odziņa” no Īslīces pamatskolas, kura komanda demonstrēja izcilas pārdošanas prasmes, piedāvājot netradicionālus ievārījumus.
Balvu no LR Patentu Valdes nominācijā “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums” starp vidusskolām izcīnīja SMU “Bullroarer” no Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas, atstājot iespaidu uz žūriju ar rotaļlietu – vēsturisku aborigēnu saziņas līdzekli. Pamatskolu grupā triumfēja SMU “IdeaL Trio” no Bauskas sākumskolas, kas piedāvā galda spēlēs.
Pasākuma laikā vislielāko apgrozījumu sasniedza un līdz ar to arī uzvaru un balvu no “Swedbank” nominācijā “SMU pasākuma “Cits Bazārs” Komerciālākais uzņēmums” vidusskolu grupā izcīnīja SMU “Aliss_cakes” no Daugavpils Valsts ģimnāzijas, piedāvājot zefīrus, kēksiņus un augļu un dārzeņu čipsus. Starp pamatskolām visvairāk ietirgoja SMU “Leļļu paradīze” no Rīgas Juglas vidusskolas, kas gatavo mīkstās rotaļu lelles un zīmuļlelles.
“Sociālo mediju komunikācijas balvu” no MRS grupa vidusskolu grupā ieguva SMU “Bratus” no Ķekavas vidusskolas, piedāvājot maku-karšu turētāju. Pamatskolu grupā balvu saņēma SMU “Cat’s Style” no Gulbenes novada valsts ģimnāzijas ar mājas dekoriem cilvēkiem, kuri mīl kaķus. Šie uzņēmumi sevi pierādīja kā prasmīgākie sociālo mediju komunikācijā.
Uzziņa:
Iespējai tirgoties pasākumā CITS BAZĀRS bija pieteikušies 400 skolēnu mācību uzņēmumi, bet pasākumā Domina Shopping savu uzņēmumu pārstāvēja 270 labāko ideju autori. Šogad apmeklētāji preces varēja iegādāties astoņās preču kategorijās: “Pakalpojumi, izklaide”, “Apģērbi, aksesuāri”, “Skaistumkopšana, bižutērija”, “Pārtika, preces virtuvei”, “Elektropreces, gaismas objekti”, “Suvenīri, dāvanas, sezonas preces”, “Spēles, preces bērniem” un “Interjera preces”.
Pasākums tiek īstenots LIAA projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.
CITS BAZĀRS informatīvi atbalsta inbox.lv un izdevniecība Dienas Mediji.